בקצרה:
  • אופל אסטרה החדשה, דור שישי למשפחתית, נחת בישראל
  • את הבסיס מעניקה הפעם פיז'ו 308, יש רק מנוע בנזין
  • שיווק רשמי מתוכנן לרבעון האחרון של השנה
בפעם השישית: אסטרה חדשה היא דור שישי בשושלת, מאז החליפה לפני כ-30 שנים את הקדאט המיתולוגית. וגם היא, כמו דגמים אחרים של היצרנית הגרמנית המדשדשת כבר שנים ארוכות, תשתמש בפלטפורמה ובמכלולי הנעה של בעלת הבית PSA. במקרה שלה, פיז'ו 308 העדכנית.
3 צפייה בגלריה
אופל אסטרה
אופל אסטרה
(צילום: אמיר בורוביץ')
זריקת החיים שהיא מקבלת כעת אמורה לאפשר לה להתמודד - כמו בעבר הרחוק - וללא רגשי נחיתות מול פולקסגוון גולף. תמונות בלעדיות שהגיעו לידי ynet חושפות רכב ראשון שנחת כאן לצורכי תקינה, לפני תחילת שיווק מתוכננת בתחילת הרבעון האחרון של השנה.
רק על בנזין: למרות שאופל משלבת באסטרה לראשונה (גם) מערכת הנעה היברידית-נטענת, זו לא תגיע אלינו שכן תג המחיר שיוצמד לה יהפוך אותה ללא רלוונטית בשוק, בעיקר לאחר שינויי המיסוי הפוגעים במערכות אלו. היא כן תשווק כאן עם מנוע בנזין מוגדש מוכר וותיק מבית PSA, שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 9.9 שניות, שנייה יותר מהאסטרה הקודמת.
אורכה דומה לאסטרה היוצאת (437.5 ס"מ) אבל היא רחבה ב-5 ס"מ (186 ס"מ), נמוכה ב-4.5 ס"מ (144 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בסנטימטר (267.5 ס"מ), הצפוי לסייע לנוסעים מאחור. גם תא המטען גדול יותר, בכ-50 ליטר (422 ליטר).
סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("10 כל אחד) המופנה בזווית לכיוון הנהג, בתוספת מתגים פיזיים לבקרת האקלים. במקום בורר הילוכים יש מתג צנוע, המפנה מקום ליותר תאי אחסון.
אבזור הבטיחות הוא המוכר של היצרנית, עם בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים. כאופציה מוצעת תאורת מטריקס לד עם 84 גופי תאורה בכל אחד מהפנסים.
3 צפייה בגלריה
אופל אסטרה
אופל אסטרה
(צילום: אמיר בורוביץ')
מה אנחנו חושבים: אין לנו ספק שפלטפורמה ומכלולי הנעה של פיז'ו-סיטרואן יעניקו לאופל אסטרה שדרוג מכל בחינה, בעיקר נוחות נסיעה והתנהגות כביש. ולטעמנו היא גם נראית טוב מבעבר, מהדגמים הנאים בקטגוריה. מה סיכויי הצלחתה? מחד, היא חסרת (בינתיים) מנועים חסכוניים ובעידן הדוהר לחשמל זו כבר בעיה של ממש. מאידך, יש עדיין שוק גדול למכוניות בנזין מתקדמות, ואם היא תצליח לשמור על תג מחיר דומה למתחרות, כלומר 135-130 אלף שקלים, היא עשויה להתגלות כהפתעה גדולה לטובה.