בקצרה:
  • קונטאש, אחת מאגדות הרכב הבלתי נשכחות חוזרת
  • עדיין עם מנוע V12, עדיין עם עיצוב מדהים
  • תיוצר במהדורה מוגבלת עם תג-מחיר אסטרונומי
מכונית הפוסטר: הקונטאש היא אחת המכוניות המפורסמות ביותר של למבורגיני, בעיקר בגלל העיצוב העתידני בשנות ה-70. עם קווי חץ חדים ודלתות נפתחות כלפי מעלה. בזכות המראה הייחודי הפכה לאחת ממכוניות הספורט המפורסמות בעולם, ומבלי לערוך מחקר מעמיק, ללא ספק אחת הפופולארית כפוסטר בחדרי נערים מתבגרים. יותר מכל מכונית או אובייקט אחר. שלא במקרה היא גם שימשה השראה לכל דגמי הקצה של היצרנית מאז, הדיאבולו, מורצ'ילאגו והאוונטדור הנוכחית.
להחיות את האייקון: הקונטאש יוצרה בפחות מ-2,000 יחידות בין 1974 ל-1990 וחוזרת כעת, פעם ראשונה בה יצרנית מכוניות הספורט מחייה שם אייקוני מהעבר. מתמונות שדלפו לרשת ניתן להבחין כי היא שומרת על אלמנטים של גרסת המקור כמו הקווים החדים ופתחי האוורור הגדולים למנוע. יחידות תאורה ראשיות נשלפות לא יהיו כאן, ככל הנראה בהיעדר האפשרות להתאים אותן למבחני בטיחות עדכניים עם הולכי רגל.
4 צפייה בגלריה
למבורגיני קונטאש
למבורגיני קונטאש
גרסת המקור
פרטים טכניים טרם פורסמו, אולם ניתן לשער שכבסיס תשמש לה האוונטדור, עם מנוע V12 בהספק של כ-800 כ"ס, גבוה פי שניים מגרסת המקור, עם תיבת שבעה הילוכים חד-מצמדית והנעה כפולה-קבועה. אלו אמורים לאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות עם מהירות מרבית שתהיה גבוהה מ-350 קמ"ש.
מה אנחנו חושבים: תחת ניהולו של סטפן וינקלמן, למבורגיני נראית כמי שחוזרת למקורות. אחרי שנים בהן התמקדה בעיקר בעיצוב ופחות ביכולת, היא נראית כעת כמי שחוזרת למקומה הטבעי כנועזת וכפרועה מבין יצרניות רכבי קצה. זה בא לידי ביטוי גם בשיפור והשחזת יכולות דינמיות של דגמים קיימים, הצגת גרסאות קצה אקזוטיות, שבירת שיאי הקפה במסלול הנורבורגרינג וכעת גם החייאת אייקונים מהעבר.
זכרו רק כי כמו שאר התעשייה, גם יצרניות אקזוטיות יאלצו בקרוב לעבור לחשמל, או לפחות להסתייע בו על מנת לעמוד בתקני זיהום אוויר. אך בשונה מפרארי ומקלארן שהפחיתו את מספר הצילינדרים לשישה והקטינו את נפחי המנוע בגרסאות משולבות חשמל, למבורגיני הודיעה כי תשמר את ה-V12 המפורסם גם בעתיד. איך תעשה זאת? לא ברור. מה שבטוח, אנחנו די מאוהבים כבר עכשיו.