בקצרה:
  • פורשה מקצצת מזמן ההקפה הסנסציוני ממילא של ה-GT3
  • עושה זאת ללא תוספת כוח, עם יותר הצמדה ושדרוג מיתלים
  • שיווק מקומי של ערכת המהירות הזו? יתכן בעתיד
כוכבת מסלול: פורשה וחטיבת המרוצים שבבעלותה, Manthey-Racing, פיתחו קיט שיפורים ל-911 GT3 שאיפשר לה לקצץ 4.2 שניות מזמן ההקפה במסלול נורבורגרינג בגרמניה. האחראי על שבירת השיא (צפו בווידאו) הוא קווין אסטרה, נהג המבחן של פורשה המתחרה גם בסבב מרוצי סיבולת במדי קבוצת המרוצים הגרמנית. הזמן שקבע סביב 20.8 של הגיהנום הירוק? שש דקות ו-55.7 שניות.
ללא תוספת כוח: במפתיע, הטיפול לו זכתה שוברת השיא אינו נוגע למערכת ההנעה. שם אמונים מנוע בוקסר אטמוספרי עם שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר (510 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד על העברת הכוח לגלגלים האחוריים. אפילו צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R זהים ל-GT3 הרגילה.
השינויים שבוצעו נוגעים לשיפור כוח ההצמדה עם תוספת מסיטי אוויר מלפנים ומתחת למרכב, מסיט אוויר גדול יותר בפגוש האחורי וכנף אחורית עם זווית התקפה גדולה יותר. יש גם חישוקים שונים המאפשרים להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ ב-7.3 ק"ג.
כיסוי קרבון לחישוקים האחוריים מיועד להפחית מערבולות והתנגדות, בזמן שרפידות בלם שונות אמורות למנוע דעיכה. מערך המיתלים משלב קפיצים קשיחים יותר (ב-10% מלפנים, ב-7% מאחור) עם בולמי זעזועים בעלי כיוון ידני עם שני מצבי שיכוך כיווץ ושני מצבי שיכוך החזרה.
מה אנחנו חושבים: לפורשה יש פטנט היסטורי של שימוש בשיאי מהירות בנורבורגרינג לטובת יחסי ציבור. אבל לא אכפת לנו. המסלול הארוך נחשב ובצדק לאחד האתגרים היותר מורכבים למכונית ספורט, והישגים בו אינם עניין של מה בכך. גם כאשר את יצרנית מכוניות הספורט הטובה בעולם. אז מזל טוב לפורשה על שיא חדש והכל, באמת שאפו. ועדיין, לשימוש יומיומי היינו מוותרים על סוללת הספוילרים ומסתפקים - צנועים שאנחנו - ב-GT3 טורינג. עם אותו מנוע נפלא אבל מראה קלסי ותיבת הילוכים ידנית. 911 אולטימטיבית.