בקצרה:
  • ה-SL החדשה תהיה חלק מחטיבת AMG
  • עם ארבעה מושבים ולראשונה - הנעה כפולה
  • עם היגוי לכל הגלגלים וחזרה (אחרי 20 שנה) לגג בד
מרצדס SL היא ללא ספק אחת מאגדות עולם הרכב, ובכל מקרה - מכיוון שהוצגה לראשונה עוד ב-1954 - הוותיקה ביותר בארסנל של מרצדס. מה משמעות שתי האותיות הכה מפורסמות? בגרמנית הן מייצגות את המושג "Super-Leicht" (קל(ה) במיוחד), אבל עם השנים הפכה הפתוחה הנחשקת הזו למכונית כלל לא קטנה ובטח לא קלה עם שני טונות פחות 50 ק"ג של משקל עצמי. ההבדל בין הגג הקשיח-נפתח בה היא צוידה במשך שני העשורים האחרונים לגג הבד החדש והקלאסי? 21 ק"ג בלבד.
הבסיס חדש לגמרי, עם שילוב בין חומרים מרוכבים לאלומיניום. עד כמה הכל חדש? לדברי מרצדס, למעט מערך ההנעה, אין אפילו חלק בודד שזהה ב-SL החדשה לזו היוצאת.
ונתחיל מהסוף, למרות שברור כי מרצדס מעוניינת לחזור למקורות, החדשה אינה בדיוק מיני-רודסטר. גם מכיוון שיש בה ארבע מושבים (האחוריים עבור ילדים שגובהם אינו עולה על 1.5 מטר, וגם מכיוון שהיא פשוט גדולה יותר מהמוחלפת (שבעצמה אינה זעירה), עם עוד 13 ס"מ לאורך (471 ס"מ) וארבעה לרוחב, ובסיס גלגלים של 270 ס"מ (עוד 11 ס"מ). האם היא עשויה לגנוב לקוחות פוטנציאליים של S קבריולט או AMG GT רודסטר? בהחלט כן.
סביבת הנהג מקורית-ספורטיבית, עם גלגל הגה ועליו בורר מצבי נהיגה, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("11.9) בקונסולה המרכזית עם אפשרות לשינוי זווית על מנת לאפשר הפעלה נוחה עם קרני שמש החודרות לתא. לפחות לפי התמונות נראה שעלה בידי מעצבי ה-SL להקנות לה אישיות משלה, מבלי להפוך אותה להעתק של שאר דגמי המשפחה העדכניים. אבל נדמה שהמחמאות האמיתיות מגיעות למעצבי המרכב דווקא. יש כאן את כל המתכון הנדרש למכוניות מסוג זה. החל בחרטום ארוך, דרך צללית גבוהת כתף ועד אחוריים קצרים ועגלגלים. ולפחות החלק האחורי עשוי להזכיר מתחרה מוכרת - פורשה - גם ללא הספוילר המתרומם.
ולמנועים. שתי גרסאות יהיו ל-AMG SL, חזקה ממש וחזקה עוד יותר. לחרטום ה-55 הוצנחה יחידת ה-V8 בנפח 4.0 ליטר עם 476 כ"ס. ו-3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש עם מהירות מרבית של 295 קמ"ש. ב-63 יש שני מגדשים לאותה יחידה, וגם 585 כ"ס. ו-3.6 שניות ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 315 קמ"ש. ההנעה כפולה כאן וכמו במקרה של ה-55, תיבת תשעה הילוכים אוטומטית מכוילת על-ידי AMG כמובן, מעבירה את הכוח לגלגלים. בהמשך יתווספו להיצע עוד גרסאות הנעה, כולל (כמובן) היברידית.