בקצרה:
  • הדגם הראשון של AEHRA החשמלית יהיה רכב פנאי
  • בעוד 3 חודשים יציגו האיטלקים גם דגם סדאן
  • מסירות ראשונות ללקוחות צפויות רק ב-2025
הכירו את מותג הרכב החדש AEHRA, לא מסין אלא מאיטליה, לא עבור שכבת לקוחות רחבה בקטגוריה בה מחיר נמוך הוא כלי שיווק ראשון במעלה, אלא לקטגוריית היוקרה המציעה מתח רווחים גבוה יותר, ובמקביל מאלצת להתמודד עם מתחרים מבוססים ומשובחים. הדגם הראשון, בהתאם לביקוש הגדל בהתמדה, הוא רכב פנאי מסוגנן. בפברואר 2023, כך מבטיחה היצרנית, יוצג דגם נוסף בתצורת סדאן. מסירות ראשונות לשני הדגמים מתוכננות רק ל-2025.
אקשן ומחיר: רכב הפנאי המכונה בינתיים SUV נחשף בתמונות בלבד והפרטים הטכניים שאהאה משחררת מעטים בלבד. בשלב זה ידוע כי ההספק יעמוד על 748-816 כ"ס, המהירות המירבית תוגבל ל-265 קמ"ש (גבוה משמעותית מכמעט כל מכונית חשמלית) וטווח נסיעה המובטח נדיב מאוד במונחים עכשוויים - מעל 800 ק"מ.
אורכו עומד על 510 ס"מ, רוחבו על 200 ס"מ, גובהו 164 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על-פני 300 ס"מ, עם משקל עצמי צנוע יחסית למקובל ברכב חשמלי - פחות משני טון. בהשוואה למרצדס EQS SUV למשל הוא קצר ב-2.5 ס"מ, רחב ב-4.1 ס"מ, נמוך ב-7.8 ס"מ ואילו בסיס הגלגלים קצר בלא פחות מ-21 ס"מ.
המראה ייחודי ומציג מאפייני אופנועי מירוץ עם מראות צד צרות וצללית מאוד אווירודינמית, ארבע דלתות הנפתחות מעלה וחישוקי ענק - "23 מלפנים, "24 מאחור. ביצרנית מבטיחים כי בייצור הרכב נעשה שימוש רב בחומרים הניתנים למחזור. המחיר המשוער צפוי לעמוד על 160-180 אלף דולר, כ-56 אלף דולר יותר ממחיר הכניסה של ה-EQS SUV בארה"ב.
BYD מפתיעה: יצרנית הרכב הסינית שהחלה אך לאחרונה לשווק בישראל על ידי חברת שלמה מוטורס (בשיתוף צ'מפיון), הודיעה כי בקרוב תחשוף מותג יוקרתי (חשמלי כמובן) תחת השם Yangwang. וניחשתם נכון, גם במקרה זה הדגם הראשון יהיה רכב פנאי. יש להזכיר כי מספר יצרניות רכב סיניות מחזיקות במספר מותגים גדול, ומעניקות דגש מיוחד על קטגוריית היוקרה שם הן (עדיין) נמצאות בנחיתות תדמיתית מול מותגים במערב. רק לפני ימים ספורים דיווחנו על מותג הרכב החשמלי-יוקרתי זיקר (Zeekr) אותו מתעתדת ג'ילי המוכרת לשווק גם בישראל.
מה אנחנו חושבים: תוספת של מותג חדש היא תמיד עניין מבורך להגברת התחרות והעניין, אך יש לנו הרגשה שזה לא במקרה של "אהרה". נשמע שאם בכלל, המותג הזה מכוון לקבל מאוד מצומצם ובעל כיסים מאוד מאוד עמוקים. בעולם הרכב הישן זה עובד, ואקזוטיקה איטלקית, יקרה ככל שתהיה, זוכה לביקוש ער בכל העולם. במקרה של רכב חשמלי, לפחות בינתיים, לא נראה שזה יקרה.