קיה מפרסמת את תכנית S, במסגרתה תשקיע בחמש השנים הקרובות סכום עתק של 25 מיליארד דולר שישמש בין היתר לתכנון, ניסוי והשקת 11 דגמים חשמליים חדשים. מטרתה המוצהרת של התכנית: לבסס מעמד מוביל בתעשיית הרכב העתידית הכוללת שירותי תחבורה שונים, כלי רכב חשמליים, קישוריות ויכולת נסיעה אוטונומית.
1 צפייה בגלריה
קיה פיקנטו
קיה פיקנטו
קיה פיקנטו
(צילום: רונן טופלברג)
לפי קיה, בעוד חמש שנים יעמוד חלקה של היצרנית הדרום קוריאנית בשוק הרכב החשמלי על 6.6%, או 500 אלף מכוניות חשמליות בשנה. בסך הכל מבטיחה היצרנית לייצר כמיליון מכוניות ידידותיות לסביבה - היברידיות, היברידיות-נטענות וחשמליות - בכל שנה הכל מ-2025, מספר המייצג כ-25% מכלל הייצור השנתי שלה (כ-4 מיליון).
כבר בשנה הבאה מבטיחה קיה להציג רכב כל חשמלי שתוכנן כך מהייסוד, על פלטפורמה ייעודית. כצפוי, קיה מבהירה כי מדובר יהיה ברכב פנאי (נוסף) אשר צפוי "לטשטש את הגבולות" בין מכונית פרטית ל-SUV, עם חווית משתמש עתידנית, טווח נסיעה חשמלי של 500 ק"מ ואפשרות טעינה סוללה במלואה תוך 20 דקות בלבד בעמדת טעינה מהירה. קיה מאשרת כי תמשיך לפתח גם את צי כלי הרכב ה"רגיל" שלה, עם מנועי בנזין ודיזל ויחידות היברידיות שונות.