בקצרה:
  • הונדה עידכנה את הג'אז ההיברידית
  • המנוע התחזק, מערכות הבטיחות שופרו
  • לא ידוע מתי תגיע לישראל
מתחזקת מעט: הונדה העבירה את הג'אז מתיחת פנים, כשלוש שנים לאחר שהוצגה בדור הנוכחי והרביעי בשושלת. השינוי העיקרי הוא במערכת ההנעה, עם יותר כוח מהמנוע החשמלי המחובר ישירות לגלגלים (122 כ"ס, 13+) וממנוע בנזין 1.5 ליטר (107 כ"ס, 10+). זה האחרון נזכיר משמש בעיקר כגנרטור לטעינת המצברים, ומחובר ישירות לגלגלים (ללא תיבת הילוכים) בשיוט או בהאצה חזקה. הונדה לא מפרסמת את נתוני הביצועים העדכניים, אך מציינת כי תגובות דוושת התאוצה מיידיות מבעבר.
שדרוג נוסף הוא לאופי פעולת מערכות הבטיחות הודות למצלמה בזווית רחבה יותר, עם יכולת זיהוי משופרת של כלי רכב וסימוני כביש, כמו גם בקרת שיוט ושמירת נתיב גם בזחילת פקקים. בשונה מהדגם היוצא, הונדה גם תאפשר כעת התקנת וו גרירה (עם כושר צנוע של עד 500 ק"ג) שישמש בעיקר לטובת מתקן נשיאת אופניים.
מה עוד צריך לדעת: השינוי העיצובי זניח ומסתכם בסבכה קדמית, יחידות תאורה, פגושים וחישוקים שונים, בעוד בתא הנוסעים מובטחת איכות חומרים משופרת. בנוסף לגרסת "קרוסטאר" עם עיצוב קרבי בדומה לרכב פנאי (שלא שווקה כאן), מצטרפת גרסה נוספת המכונה "ספורט אדוונס" עם מאפייני עיצוב ספורטיביים, כולל ריפודי דמוי-עור וזמש, תפרים צהובים וגלגל הגה ספורטיבי. גרסה זו גם מקבלת מחשב ניהול שונה למצערת במטרה לספק תגובות חדות יותר, וכיול קשיח יותר לקפיצים ולבולמי הזעזועים.
מה אנחנו חושבים: הונדה ג'אז היא סופר-מיני מהמבריקות שתעשיית הרכב ייצרה מעולם. בעיקר הודות לתכנון סופר יעיל שמאפשר מרחב מחיה ושימושיות משפחתית בממדים חיצוניים קטנים. למרות שבשלבים שונים של חייה היא הציגה נתוני מכירות נאים, לאורך זמן זה לא ממש עזר לה. בעיקר בגלל תג מחיר גבוה ממתחרותיה, בקטגוריה שמאוד רגישה לכך.
אז העדכון שעברה כעת מבטיח לטפל באחת מנקודות התורפה שלה - ביצועים פושרים ממערכת ההנעה. ואלה חדשות טובות, יחד עם שיפור באיכות סביבת הנוסעים. ואם תצליח היבואנית לשווק אותה כאן במחיר דומה לדגמי סופר-מיני, היא בהחלט יכולה להתגלות כהצלחה אמיתית. רק שבהתחשב בתג המחיר שהוצמד לסיוויק החדשה, הסיכוי שזה יקרה נמוך.