בקצרה:
  • מעתה רכבי הפנאי של סוזוקי יותר נקיים
  • לצד חסכון בדלק יש גם עלייה במחיר
  • 135 אלף שקל לקרוסאובר, 136 אלף לוויטרה
חיזוק חשמלי קל: סוזוקי מכנה כעת את הקרוסאובר והויטרה "היברידיים", אם כי בפועל מדובר במערכת היברידית-קלה שאינה מניעה את הרכב לפנים בעזרת כוח חשמל בלבד בשום שלב. מערכת ה-48V שהתווספה כוללת מנוע חשמלי צנוע המשמש כמתנע וכגנרטור למנוע הבנזין המוכר (1.4 ליטר). הוא מאפשר להאריך את משך פעולת מערכת עצור-סע ומספק מעט כוח למנוע הבנזין בתחילת נסיעה ולכן מסייע לחפות על השהיית המגדש.
גם מנוע הבנזין עצמו עבר שינויים קלים. עם תזמון שסתומי יניקה חשמלי במקום הידראולי ומזרקים חדשים הוא מייצר כעת 129 כ"ס בלבד, 11 פחות מבעבר. עדיין עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית, בהמשך גם עם הנעה כפולה לוויטרה. הביצועים נותרו ללא שינוי (זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות) בעוד נתון צריכת הדלק שופר ועומד על 17.5 ק"מ לליטר, 3 ק"מ יותר לכל ליטר בנזין.
מה דומה: השינויים הנוספים נוגעים בעיקר לאבזור הגרסה הבכירה של הוויטרה שמקבלת מסך מגע מקורי צנוע גודל ("7) עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto לעומת התקנה מקומית בגרסת הבסיס. השאר נותר ללא שינוי. כך גם במקרה של מערך הבטיחות הכולל בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית בקרוסאובר, עם מערכת התרעה לסטייה מנתיב של מובילאיי בהתקנה מקומית. הוויטרה מוסיף גם תיקון סטייה מנתיב והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: הקרוסאובר והוויטרה הם מהדגמים הוותיקים ביותר בקטגוריית רכבי הפנאי כיום. ומבחינה זו יהיה להם קשה להתמודד בקטגוריה המונה מתחרים סופר איכותיים ומודרניים כמו סקודה קאמיק, פיז'ו 2008 ורנו קפצ'ור.
בסיום 2020 רשמה סוזוקי, מהמותגים הפופולריים ביותר בשוק הרכב המקומי בעבר, שנה שלישית של ירידה במכירות, מאז שנת השיא שלה ב-2017 אז מסרה יותר מ-16 אלף יחידות. אשתקד? כ-9,000 בלבד. גם השנה לא נראית מעודדות במיוחד. סוזוקי אומנם שומרת על נתונים דומים לתקופה המקבילה אשתקד, אבל היא יוצאת בפעם הראשונה מזה שנים מרשימת עשרת המותגים המובילים בשוק.
האם העדכון שעברו דגמי הפנאי שלה עשוי לשנות את התמונה? לדעתנו לא. היצרנית צפויה לחזור לימי הזוהר שלה רק כשהיצע הדגמים שלה יתבסס באופן מלא על אלו של טויוטה.