בקצרה:
  • לקסוס תשווק את ה-LS העדכנית רק כהיברידית
  • עם V6 בנזין ומנוע חשמלי ו-15.6 ק"מ לליטר
  • המחיר 800 אלף שקלים, 30 אלף שקל פחות מבעבר
3 צפייה בגלריה
לקסוס LS
לקסוס LS
(צילום: ניר בן זקן)
רק היברידית: ספינת הדגל של לקסוס, דור חמישי ועדכני בשושלת, תוצע מעתה רק בגרסה היברידית ותוותר על V6 כפול מגדשים. הגרסה היחידה שתוצע כאן משלבת בין מנוע V6 בנזין אטמוספרי בנפח 3.5 ליטר (299 כ"ס) למנוע חשמלי (179 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 359 כ"ס. ביצרנית אומרים כי שימוש אינטנסיבי יותר במנוע החשמלי יסייע לזמינות כוח טובה יותר, סל"ד נמוך יותר בשיוט ולכן גם צריכת דלק משופרת.
תיבת ההילוכים - המוכרת של היצרנית - משלבת בין ארבעה הילוכים אוטומטית (פלנטרית) לתיבה רציפה, עם 10 יחסי העברה קבועים מראש ואופי פעולה טבעי יחסית למקובל בתיבות רציפות. ההנעה אחורית כעת לעומת כפולה-קבועה (ומיותרת) בגרסה הקודמת ששווקה כאן. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.4 שניות, המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש וצריכת הדלק הרשמית על 15.6 ק"מ לליטר.
מה עוד השתנה: שינויי המראה צנועים עד בלתי מורגשים, גם אם אתם סוכני מכירות של המותג. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע במקום מסך תצוגה בגודל זהה ("12.3), וגם - ברוכים הבאים לקסוס ל-2021 - עם אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, שלמרבה הפליאה לא הייתה קיימת בדגם היוצא. עוד נוספה כציוד תקני מערכת שמע של מארק לווינסון עם 23 רמקולים ומערכת מצלמות היקפיות.
מערכת הבטיחות שודרגה לרבות בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילה בפקקים והתרעה על תנועה חוצה גם מלפנים (רק מאחור בדגם היוצא), בנוסף למערכות שהוצעו בעבר כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ו-12 כריות אוויר.
3 צפייה בגלריה
לקסוס LS
לקסוס LS
(צילום: ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים: לקסוס ויתרה למעשה עם ה-LS הנוכחית - ובצדק לטעמנו - על קרבות התשה עם מרצדס S קלאס ואחיותיה הגרמניות לקטגוריה. הכיוון השתנה עם דגש על עיצוב ייחודי, הנעה היברידית ותג מחיר נמוך יותר לצד איכויות נסיעה גבוהות אף יותר מבעבר. אצלנו זה לא ממש הצליח לה שכן אשתקד נמסרה בישראל LS אחת בלבד, לעומת 110 S קלאס מהדגם המוחלף או 26 אודי A8 ו-65 ב.מ.וו סדרה 7.
האם זה צפויה להשתנות בגרסה העדכנית? לא מן הנמנע שכן. מרצדס S קלאס החדשה, גם עם מנוע דיזל, עולה 300 אלף שקלים יותר, כך שפער המחיר משחק עוד יותר לטובת לקסוס ואמור לשפר את ביצועי היבואנית. אם עדיין זה לא יסתייע ומכירה חד-ספרתית תמשיך גם בעתיד, זו לא תהיה אשמת המחיר או האיכות והיכולת של הרכב.