• מרצדס S קלאס תשווק בגרסת מרכב ארוך בדיזל או בנזין
  • רשימת האבזור עמוסה לעייפה בכמעט כל מערכת אפשרית
  • המחיר? הדיזל בכמעט 1.1 מיליון, הבנזין ב-1.25 מיליון שקלים
שבע הוא מספר מזל: זהו דור שביעי לספינת הדגל של מרצדס, מי שנחשבת כבר שנים למכונית הנוסעים הטובה בעולם, זו שהביאה לתעשיית הרכב יותר חידושים טכנולוגיים מכל דגם אחר, כאלה שהגיעו למתחרות רק שנים אחר כך ולמכוניות עממיות (וזולות) יותר, לאחר עשור או שניים. כזו שמושכת את תשומת הלב של כל תעשיית הרכב בכל פעם בה מושק דור חדש ממנה.
בישראל יוצעו בשלב ראשון שני מנועי שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, שניהם עברו בירושה מה-S קלאס היוצאת. הראשון שבהם הוא טורבו-דיזל עם 286 כ"ס (S350d), השני טורבו-בנזין עם 435 כ"ס (S500), בשני המקרים עם תיבת תשעה הילוכים, הנעה אחורית בדיזל, כפולה-קבועה בבנזין. באמצע השנה תוצע גם גרסה היבירידית-נטענת שתתבסס על מנוע הבנזין ותציע עם טווח נקי מזיהום של כ-100 ק"מ.
ה-S תשוק בארץ רק בגרסה עם מרכב ארוך (Long). לעומת הדגם היוצא היא ארוכה ב-3.5 ס"מ לאורך (529 ס"מ), רחבה ב-2 ס"מ (192 ס"מ), עם עוד סנטימטר לגובה (150 ס"מ) ו-5 ס"מ לבסיס הגלגלים (321.5 ס"מ). לתא המטען נוספו 20 ליטר בשתי הגרסאות (530 ליטר).
מערכת שמע במחיר של דאצ'יה: רשימת האבזור התקני כוללת חלק מהמערכות המתקדמות שמוצעות בה לראשונה. למשל היגוי אחורי אקטיבי שהופך את רדיוס הסיבוב שלה לקטן יותר מזה של A קלאס קומפקטית (10.9 מטר). בשלב ראשון לא תוצע כאן אמנם מערכת מיתלים אקטיבית (E-Active Body Control) המכיילת את פעולת המתלים 1,000 פעמים בשניה לספיגת שיבושים ומסוגלת להטות את המרכב לתוך הפניה (עד 3 מעלות) כמו באופנוע, כדי למנוע טלטולים מנוסעים ומגביהה את המרכב ב-8 ס"מ בזמן שיא לקראת תאונה, כדי לאפשר לקורת האורך הקשיחה לספוג מכה צדית.
ה-S500 עשירה עוד יותר במפרט האבזור, עם תאורה קדמית בעלת יותר ממיליון פיקסלים ליחידה ואלומת אור מדויקת פי 100 מיחידות תאורת לד רגילות. בנוסף היא מקרינה על הכביש סימני אזהרה במקרה של אספלט מושלג או קפוא, עבודות בדרך, הולך רגל או מכונית מלפנים, אזור מוגבל במהירות ועוד.
בשתי הגרסאות מאפשרות מערכות הבטיחות האקטיביות נהיגה ברמה אוטונומית 2.5, עם הכנה לרמה 3 - כלומר נהיגה ללא ידיים על ההגה בנתיבים ייעודיים, במהירות של עד 60 קמ"ש בתנועה צפופה או בכביש מהיר - בהתאם לרגולוציה במדינות השונות. יש 12 כריות אוויר, שתיים מהם מותקנות בגב המושבים הקדמיים ומספקות הגנה ליושבים מאחור, וב-S500 גם תאורת אווירה שכוללת כ-250 יחידות לד פזורות בתא המתריעות באדום עז בעת ניסיון פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מערכת השמע התקנית היא 3D של בורמייסטר עם 15 רמקולים. למערכת 4D מספר כפול של רמקולים כולל במושבים עצמם, אך תתבקשו לשלם עבורה עוד 65 אלף שקלים. תצוגה עלית במציאות רבודה תעלה 25 אלף שקל ואם אתם רוצים מסכים מקוריים בגב המושבים ("11.6), שלמו עוד 36 אלף שקל. המושבים הקדמיים והאחוריים מתכוונים חשמלית, עם עיסוי מלפנים כציוד תקני. עיסוי גם לבוס מאחור עם הטיה גדולה יותר והדום לרגליים, יעלו 32 אלף שקל. מקרר אחורי? עוד 14 אלף שקל.
מה עוד צריך לדעת עליה: בעבר הכתיבה ה-S את הקו העיצובי של הדגמים שמתחתיה, הפעם המצב הפוך. היא מאמצת מוטיביים מהדגמים הקטנים יותר ולכן היא גם נראית פחות מגושמת ומשיגה מקדם גרר נמוך במיוחד בהתחשב בממדיה (0.22), בין היתר הודות לידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית.
בסביבת הנהג מסך מגע ענק ("12.8) בטכנולוגיית Oled עם תצוגה איכותית יותר וצריכת חשמל נמוכה בהשוואה ל-LCD. מרצדס מסבירה שהוא מייתר 27 מתגים פיזיים, כולל חוגת השליטה בקונסולה המרכזית. זיכרון מערכת השליטה של מרצדס (MBUX) הוגדל ב-50% כדי לתמוך בעוד מערכות וב-27 שפות. יש כמובן אפשרות תפעול באמצעות מחוות יד או תנועות גוף הנהג. למשל פתיחת וילונות הצללה בעת שהנהג מסובב את ראשו לאחור.
מה אנחנו חושבים, בקצרה הפעם: על פניו נראה שמרצדס S קלאס מצוידת בכל מה שנחוץ כדי לשמור על מעמדה. כמו כן נראה כי הלקוחות המסורתיים שלה לא יירתעו מתג-מחיר גבוה בכ-300 אלף שקל ממתחרותיה הוותיקות, אודי A8 וב.מ.וו סדרה 7. אגב, מעודד לגלות שהיבואנית לא ניסתה להגיע לתג-מחיר נמוך יותר וויתרה על אבזור איכותי, אבל כדי לקבוע בוודאות האם היא גם מקיימת את כל ההבטחות, באמת שניאלץ לנהוג בה.