בקצרה:
  • מה חדש? החרטום בעיקר. מנועים ותיבות הילוכים ללא שינוי
  • עדיין ללא מערכות בטיחות מתקדמות אבל האבזור עשיר מבעבר
  • צפוי להגיע ארצה לקראת סוף השנה
הפנים חדשות: ה-C3 איירקורס עבר עדכון וזה לא רגע אחד מוקדם מדי, שכן חלפו יותר משלוש שנים וחצי מאז הוצג כדגם ראשון במשפחת הפנאי של היצרנית הצרפתית. השינוי העיקרי לעומת הדגם שיוחלף מתמקד בחרטום הרכב, עם סבכה שונה ויחידות תאורה אחרות. מספר אפשרויות הגוונים-צבעים עלה ל-70.
שינוים נוספים כוללים מסך מגע גדול במעט ("9 לעומת "7 כיום), משטח טעינה אלחוטי ומושבים חדשים המבטיחים לשפר את נוחות הישיבה הודות לתוספת של 1.5 ס"מ ריפוד. מערך הבטיחות נותר ללא שינוי, עם בלימה אוטונומית, התרעת שטח מת וסטייה מנתיב, ללא בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב כמקובל בדגמים מודרניים.
מה נשאר: מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס) נותר כשהיה, עדיין עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית ולא תיבת השמונה הילוכים המתקדמת יותר שבה מצויד פיז'ו 2008.
האיירקרוס ימשיך להציע ספסל אחורי מתכוון למרחק (15 ס"מ לפנים אחור), המקנה לו אפשרות בחירה בין שיפור המרחב ליושבים מאחור או הגדלת נפח תא המטען הנע בין 410 ליטר ל-520 ליטר, מהגדולים בקטגוריה.
מה אנחנו חושבים: היצרנית הצרפתית עדכנה את רכב הפנאי שלה, אבל לא מספיק. כדי להתמודד עם התחרות ההולכת וגוברת היא נדרשת לשינוי משמעותי יותר, למשל תיבת ההילוכים מדגמים מודרניים של הקונצרן וכמובן שיפור היצע מערכות הבטיחות.
יתכן וסיטרואן לא עשתה זאת, כדי לשמור את ה-C3 איירקרוס נמוך בהיררכיה הצרפתית מפיז'ו 2008. המשמעות היא כי כמו בעבר, יהיה פער מחיר לטובתו. אם הוא יהיה גדול יותר מכיום, זה עשוי לסייע לו במכירות. אם לא, חייו יהפכו לקשים עוד יותר.