פורד מתחילה לשווק בישראל אקספלורר חדש, דור שישי לרכב הפנאי הגדול שתוכנן להגיע בתחילת השנה אך התעכב עד עתה בעקבות משבר הקורונה בתעשיית הרכב. תג המחיר הבסיסי של הדגם החדש, גדול ומאובזר מבעבר, עומד על 355 אלף שקל, התייקרות של כ-55 אלף שקלים לעומת גרסת הבסיס של הדגם היוצא.
האקספלורר חוזר לפלטפורמת הנעה אחורית אותה נטש הדור הקודם שהוצג לפני כעשור, עם מנועי בנזין מוגדשים ומודרניים. בשלב ראשון יוצע כאן מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר עם 300 כ"ס, מעט יותר מה-V6 בנפח 3.5 ליטר של הדגם היוצא. תיבת עשרה הילוכים אוטומטית תחליף יחידת שישה הילוכים וההנעה תהיה כפולה-קבועה.
פורד לא מפרסמת את נתון הזינוק ל-100 קמ"ש, אבל המהירות המרבית גבוהה ב-31 קמ"ש (214 קמ"ש) וצריכת הדלק הרשמית נמוכה בכ-20%, עם 9.9 ק"מ לליטר בתנאים משולבים. כושר הגרירה עומד על 1,361 ק"ג בלבד, נמוך ביותר מטון מהפרסום הראשוני של היצרנית שהתייחס ל"חבילת גרירה" שאינה משווקת כאן. בתחילת השנה תנחת כאן גם גרסת ST עם מנוע V6 כפול מגדשים ו-400 כ"ס. עדיין לא ברור אם תשווק כאן גרסה היברידית-נטענת.
הדגם החדש ארוך ב-5 ס"מ (507 ס"מ) נמוך ב-2 ס"מ (178 ס"מ), בעל רוחב זהה (200.5 ס"מ) ועם בסיס גלגלים - 302.5 ס"מ - ארוך משמעותית (16.5+ ס"מ), במטרה לאפשר התקנת מנוע אורכית (רוחבית בעבר) מבלי לפגוע במרחב המחיה לנוסעים. תא המטען מציע 516 ליטר של נפח כאשר כל המושבים בשימוש (79 ליטר פחות מהדגם היוצא) או 1,357 כשהשורה השלישית מקופלת (114 ליטר יותר).
האקספלורר יוצע ברמת גימור אחת בלבד, עם אפשרות לצמד מושבי "קפטן" בשורה השניה במקום ספסל, אופציה שמוצעת אגב גם במתחרה הישיר – שברולט טראוורס. רשימת האבזור כוללת מסך מגע "8 עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מערכת שמע של B&O, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום וקירור, קיפול חשמלי למושבי השורה השלישית, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "20 קלים.
אבזור הבטיחות כולל 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב (כולל סיוע בהתחמקות ממכשול), בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים ותאורה דינמית.