בקצרה:
  • מוביל הנוסעים המהודר של לקסוס, לראשונה באירופה
  • ישווק עם מערכת הנעה היברידית בלבד
  • יגיע ארצה בחודשים הקרובים
5 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
רכב הסעת הבכירים הבא? לקסוס הציגה בתערוכת שנגחאי את ה-LM, מוביל נוסעים מהודר שהוצג לראשונה לפני ארבע שנים בתערוכה המקומי. ההבדל: בפעם זהו דגם שפותח עבור השוק הגלובלי. ובמילים אחרות, עבור שוקי מערב ובכללם ישראל אליה הוא צפוי להגיע עוד השנה. שכן עד עתה הוא שווק רק באסיה, יבשת המפגינה באופן היסטורי חיבה למיניוואנים גדולים ומהודרים.
הדור החדש - כרגע לפחות ללא דגם מקביל של טויוטה האחראית לבסיס של ה-LM הקודם - נשען על פלטפורמת GA-K, המשותפת ל-NX ,RX ו-ES. עם בסיס גלגלים של 300 ס"מ, אורך של 513 ס"מ, רוחבו 189 ס"מ וגובהו 194.5 ס"מ. ממדים דומים לפולקסווגן מולטיוואן, קטנים מאלה של מרצדס V קלאס ויונדאי סטאריה.
5 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
על המראה יש מעט מאוד מה לומר. המרכב הגדול והזוויתי בעיקרו נגזר מהצורך להציע נפח גדול ככל הניתן לנוסעים. מה שלא ניתן לומר על הסבכה הקדמית העצומה. מדובר בטרנד שתופס מקום של כבוד בתעשייה, אך נדמה שלקסוס הלכו כאן צעד אחד רחוק מכל מתחרה. עניין שלך טעם, ובכל זאת.
על ההנעה אחראיות שתי גרסאות היברידיות: 350h ו-500h, שתיהן מוכרות מדגמי לקסוס אחרים. ל-350h שיהיה היחיד מהשתיים להגיע למערב, מנוע בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי עם 250 כ"ס בסך הכל. החיבור לגלגלים הקדמיים הוא דרך תיבה רציפה עם הנעה כפולה המתקבלת הודות למנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים האחוריים. לגרסת 500h מערכת הנעה המבוססת על מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.4 ליטר, אך נתונים אודותיו טרם נחשפו.
ייחודו של LM - לא רק במראה החרטום - הוא בסידור ההושבה בו. ניתן להזמינו עם שבעה מקומות, או ארבעה מקומות ישיבה עם מרחב פנים יוצא דופן. לגרסתה מרובת המקומות יש סידור של 2-2-3, כאשר לקסוס מצהירה כי מושבי השורה השנייה הם החשובים במיוחד בה. בגרסת ארבעה מקומות ברור כי השניים מאחור נועדו לספק תחושת מחלקה ראשונה, לא פחות. עם מושבים שהופכים למיטה, בעלי פתחי אוורור וחימום גם לצוואר.
אבל זה ממש לא הכל. הסידור היוקרתי כולל גם מחיצת זכוכית חשמלית להפרדה מלאה בין חלל הנוסעים לסביבת הנהג, עליה מותקן מסך טלוויזיה בגודל "48. על גבי המחיצה מותקנים חיישנים תרמיים לניטור מצב האקלים בחלל הנוסעים, עם בקרה והשפעה על פתחי המיזוג, עוצמתם וכיוונם (גם במושבים עצמם), כולל אפשרות לכוון לאזורי גוף שונים (ראש, חזה, רגליים ועוד). יש גם מערכת להפחתת רעשים באמצעות שידור תדרים נגדיים דרך הרמקולים, ומערכת תפעול קולית לחלק האחורי בלבד.