בקצרה:
  • לקסוס חושפת קדימון למיניוואן גדול וחדש
  • מבטיחה פינוק של מחלקה ראשונה בהנעה היברידית
  • ישווק הפעם גם באירופה ובישראל
מה אנחנו יודעים: לקסוס תחשוף בתערוכת שנגחאי בשבוע הבא את LM חדש, דור שני למיניוואן הגדול שלה. בשונה מקודמו שהיה למעשה גרסה מפוארת לטויוטה אלפרד הלא מוכר במערב, שכן הוא שווק בעיקר בשוק הסיני והיפני, החדש צפוי להיות חלק מהיצע היצרנית באירופה, ויתחרה במיניוואנים מפוארים דוגמת מרצדס V קלאס ופולקסווגן מולטיוואן ביזנס. בהתאם, הוא ישווק גם בישראל, אם כי עוד לא ברור האם בייבוא סדיר או בהזמנה מיוחדת.
מלבד תמונה מאוד חלקית של פרט מחלקו האחורי, היצרנית לא חושפת עדיין פרטים טכניים. יש עם זאת להניח כי ה-LM החדש יבוסס על פלטפורמת TNGA-K המודרנית של טויוטה, בה משתמשת היצרנית גם בסיינה המשווק בצפון אמריקה. מערכת ההנעה שתוצע תהיה היברידית, אם כי לא ברור האם תבסס על מנוע בנזין אטמוספרי (2.5 ליטר) ותיבת הילוכים רציפה, או על בנזין מוגדש (2.4 ליטר) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.
2 צפייה בגלריה
לקסוס LM
לקסוס LM
תנאי השירות ב-LM הקודם, צפויים להיות דומים בחדש
בדומה לקודמו, חלקו האחורי צפוי להציע תנאי שירות של מחלקה ראשונה, עם צמד כורסאות מתכוונות וקיר הפרדה אטום בין הנוסעים מאחור לנהג מלפנים, המשלב בתוכו גם מסך טלוויזיה ענק.
מה אנחנו חושבים: כבר שנים רבות שמיניוואנים מאבדים פופולאריות ולמעט נציגים בודדים, נכחדו מעשית מאולמות התצוגה באירופה ובצפון אמריקה. ה-LM שיערוך הופעת בכורה ביבשת הישנה לא ישנה את מצב הקטגוריה, וגם לא יהפוך לרב המכר של לקסוס. אבל הוא כן עשוי לשכנע חברות הסעות אח"מים לבחור בו, בין היתר בגלל מערכת ההנעה ההיברידית, מזהמת פחות ושקטה יותר ממנועי הדיזל של המתחרים.