בקצרה:
  • הכירו: סמארט 1# חשמלית
  • תהיה הגדולה ביותר במותג
  • היבואנית: בודקים שיווק
חצי סיני, חצי גרמני: כמעט שלוש שנים לאחר שג'ילי רכשה כמחצית ממניות השליטה מדיימלר, חושפת סמארט אב-טיפוס בשם 1# שהוצג בתערוכת מינכן בסמפטמבר האחרון, וכעת מתועד בסדרת ניסויים בתנאי שלג בטמפרטורה של מינוס 40 מעלות בצפון סין. מדובר בדגם כל-חדש ראשון של היצרנית מאז הוצג הדור העדכני של הפור-טו והפור-פור שפותחה בשיתוף רנו טווינגו.
מה אנחנו יודעים: סמראט לא מפרסמת בינתיים מידע טכני על המכונית, למעט שהיא בוחנת את יעילות מערכת ההנעה החשמלית בטמפרטורות נמוכות ואת מערכת בקרת היציבות (מבית בוש) בתנאי אחיזה נמוכים. ה-1# עברה תהליך ארוך של ניסויים במנהרת הרוח בעיר צ'ונגקינג, סין, במטרה להקטין עד כמה שניתן את מקדם הגרר. ועם נתון של 0.29 היא טובה במעט ממיני קופר SE החשמלית (0.30). בין היתר בעזרת פתחי אוורור נפתחים ונסגרים חשמלית, ידיות פתיחת דלתות מוסלקות וחישוקים להפחתת מערבולות אוויר.
מהתמונות שפורסמו נראה כי העיצוב החיצוני דומה מאוד לקונספט, לרבות מרכב חמש דלתות וממדים שיהפכו אותה לדגם הגדול ביותר שיצר המותג מעולם. בנוסף אפשר להבחין במוטיבים עיצוביים של רכב פנאי, כמו פסי גגון ומגני סף סביב למרכב.
מה אנחנו חושבים: מאז הושקה על ידי מרצדס בסוף שנות ה-90, סמארט לא ממש התרוממה. האם הדגם החדש יכול לשנות זאת, ולהתמודד בזירה של דגמים חשמליים עירוניים הכוללת מלבד המתחרה הישירה מיני גם את פיז'ו e208 ופיאט 500e? לא ברור עדיין. אבל אם בכל זאת צריך להעריך, נדמה שהשותפות בין דיימלר (מעתה "מרצדס") וג'ילי אחראית לרוח חדשה ואולי, רק אולי, אחרי שנים ארוכות של שיממון תהיה מעט אופטימיות.