• 30 שנים המתינה ג'יפ לפני שהחליטה להחיות את השם ואגוניר
  • הוצג בגרסת טרום-ייצור ויגיע לאולמות בשנה הבאה. אלינו רק ב-2022
  • אם אתם חובבי נוסטלגיה וזוכרים את המקור, הכינו עצמכם לתמונות מפתיעות
נכנס לנעליים ענקיות: "הוואגוניר נולד באמריקה ב-1962, הרבה לפני שהמתחרים זיהו את הפוטנציאל של קטגוריית הפרימיום-SUV. וכמעט שישה עשורים אחר כך, אף אחד לא הצליח אפילו להתקרב לרעיון המקורי והמוצלח שלו". המילים היומרניות-שלא-לומר-יהירות נאמרו על-ידי נשיא מותג ג'יפ כיום, כריסטיאן מאונייר, ונשמעות מופרכות בכמעט כל מובן. אבל הוא לא לגמרי טועה.
6 צפייה בגלריה
ג'יפ ואגוניר
ג'יפ ואגוניר
ג'יפ ואגוניר משנות ה-80. נסו למצוא אחד כזה כיום
הוואגוניר נחשב לרכב פנאי לכביש ולשטח יוקרתי ראשון בארה"ב. לא רק כי הציע יכולת כביש ושטח סבירות-פלוס, אלא גם כי שולבה בו שורה מרשימה של חידושים שלא נראו עד אז בכלי רכב דומים באופיים וייעודם. החל במתלה קדמי נפרד, תיבת הילוכים אוטומטית, הגה כוח, רדיו סטנדרטי ואפילו מיזוג אוויר שכבר שולבו פה ושם, ועד תוספות שנראו לראשונה בכלי רכב מסוגו כמו אפשרות להנעה כפולה-קבועה, כיוון מושבים והפעלת חלונות חשמליים ועוד. בתחילת שנות ה-90, כעשור לאחר ששולב גם בצה"ל כרכב האוגדונרים המקושרים והקרביים במיוחד, הופסק הייצור. הגרנד-צ'ירוקי של היום אמור היה לקחת את מקומו, אבל זה לא ממש קרה.
6 צפייה בגלריה
ג'יפ גרנד ואגוניר
ג'יפ גרנד ואגוניר
ג'יפ גרנד ואגוניר - גרסת טרום-ייצור מוכנה לכביש
בלינג בלינג: עיצוב הוא תמיד עניין של טעם אז נשמור את דעתנו לסעיף האישי יותר, אבל אי אפשר להמלט מהתחושה שמדובר בקריצה רבת משמעות לשוק הסיני. או לפחות השראה יותר ממסוימת. זה בעיקר החרטום, אבל אלה גם חישוקי ענק ("24 כאן) נוצצים. חדי עין (לא אנחנו) בוודאי יבחינו בכך שהשם "ג'יפ" כלל לא מופיע כאן, אלא רק "גרנד-ואגוניר". ואם תהיתם אז לא, כנראה שלא תהיה אפשרות לגימורי עץ בסגנון המקור.
עיצוב הפנים בוהק לא פחות, ועיקר גאוותה של ג'יפ כאן היא על כמות המסכים. יש לוח מחוונים דיגיטלי לנהג ("12.3), שני מסכי מגע גדולים נוספים כאשר העליון ("12.1) אחראי על בידור-ניווט-תפעול והתחתון ("10.25) על בקרת האקלים, ואפילו מסך מגע נוסף ("10.25) לנוסע. ליושבים מאחור יש שלושה מסכים בגודל "10.1: שניים בגב המושבים הקדמיים ועוד אחד בקונסולה המרכזית מאחור, האחראית על בקרת האקלים.
כמו כולם, גם ג'יפ מעדכנת שהיא מאוד מתחשבת בסביבה, ולכן משתמשת בחומרים ממוחזרים, ויש גם קריצה לעבר כמו הגה שתי צלעות או הכיתוב EST. 1963 עם צללית הדגם המקורי בקצה הקונסולה. ג'יפ אגב מבטיחה כי מרחב המחיה לשבעה נוסעים יהיה הטוב בקטגוריה.
מתחת? סוד: ג'יפ בנתיים לא מפרסמת פרטים טכניים אך ברור כי כבסיס תשמש שלדת הסולם של הטנדר ראם 1500 עם מתלה אחורי נפרד שמיועד לנוחות ויחליף את הסרן החי שנועד בעיקר לעבודה. מערכת מיתלי אוויר תהיה ציוד תקני ותאפשר גם יכולת שטח מסוימת. יהיו מנועי בנזין ודיזל מבית ג'יפ-קרייזלר ותהיה (כמובן) גם יחידה היברידית-נטענת.
6 צפייה בגלריה
חסר לכם מסך?
חסר לכם מסך?
חסר לכם מסך?
ומה אנחנו חושבים: האמת, ציפינו למשהו אחר. כן, אנחנו מודעים לבעיות איתן קבוצת פיאט-קרייזלר נאלצת להתמודד, יודעים שאין לה את היכולת של פורד להשקיע משאבים עצומים ברנסנס סופר-מדליק כמו עם הברונקו. ואנחנו גם הוגנים מספיק כדי להכיר בכך שאנחנו אוהדים שרופים של רומנטיקה מוטורית. אבל עדיין, הוואגוניר נראה, ובכן, כמו עוד SUV אמריקאי מהודר ומושקע. לא כמו משהו מיוחד באמת, לא כמו רכב שגורם לך להמתין בחוסר סבלנות לרגע בו תראה אותו מקרוב.
6 צפייה בגלריה
ג'יפ גרנד ואגוניר
ג'יפ גרנד ואגוניר
ג'יפ גרנד ואגוניר
לג'יפ גם חסר דגם כזה בארסנל, ולכן יכול להיות שהוא יהפוך להצלחה מסחרית. אבל את המיצוב "אגדה מוטורית" של קודמו לשם הוא לא יצליח לשחזר, ואין שום ספק שהרנגלר הפשוט, זול ובסיס ממנו בהרבה ימשיך להיות הקלף הכי חזק של המותג. רגע, אולי הגרסה הסדרתית תפתיע?