בקצרה:
  • באיחור מה, ניסאן מציגה גרסה היברידית לג'וק
  • תהיה חזקה ב-25% וחסכונית ב-20% ביחס לבנזין
  • תנחת כאן במחצית השניה של השנה הנוכחית
חיזוק חשמלי: שנתיים וחצי לאחר הצגת הדור השני לג'וק, מרכבי הפנאי הקטנים הנמכרים ביותר באירופה, מציגה ניסאן גם גרסה עם מנוע היברידי מתקדם. בכך היא מצטרפת לטויוטה עם יאריס קרוס כמשווקות יחידות של מערכות הנעה היברידיות ברכב פנאי קטן.
זהו מנוע מוכר מדגמים היברידיים של רנו השותפה, שמשלב בין בנזין בנפח 1.6 ליטר (94 כ"ס) ומנוע חשמלי (49 כ"ס) בהספק משולב של 140 כ"ס, 23 כ"ס יותר מהג'וק המשווק כאן כרגע (בנזין מוגדש בנפח ליטר עם שלושה צילינדרים). תיבת ההילוכים כוללת ארבע יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) להפחתת חיכוך וללא מצמדים. המעבר בין ההילוכים מתבצע בעזרת מנוע חשמלי נוסף.
כמעט כמו חשמלי: לדברי ניסאן, המנוע ההיברידי דומה מאוד באופי הפעולה שלו להנעה חשמלית מלאה, שכן הוא מסתמך בעיקר על המנוע החשמלי, בעוד מנוע הבנזין משולב בעיקר במהירויות גבוהות ולטובת הטענת מצברי 1.2 קוט"ש. בנוסף הוא מצויד במערכת טעינה רגנרטיבית e-Pedal, דומה לזו של הליף החשמלית וחזקה מהמקובל. כזו המאפשרת לוותר כמעט לחלוטין על דוושת הבלמים לצורך האטה.
ניסאן לא פרסמה נתוני ביצועים אבל מציינת כי 80% מהנסיעה העירונית יכולה להתבצע ללא שימוש במנוע הבנזין. בהשוואה לגרסת הבנזין, צריכת הדלק תהיה נמוכה ב-40% בעיר, וב-20% במסלול משולב. המצברים מוצבים מתחת לרצפת תא המטען ומקטינים את הנפח ב-68 ליטר (354 ליטר).
מה אנחנו חושבים: הג'וק החדש טוב משמעותית מקודמו מכל בחינה למרות שאינו מחדש דבר. ובניגוד למצבו לפני שנים, כאשר היה פופולרי באופן כמעט חסר תקדים, היום הוא מתמודד בזירה רווית מתחרים איכותיים הפוגעת בו קשה שיווקית. גרסה היברידית עם מערכת הנעה מתקדמת, ייחודית וחסכונית, עשויה לשפר את מצבו. אבל השאלה הגדולה היא באיזה מחיר. אם תשמור קרסו על מחיר גרסת הבנזין, העתיד יהיה ורוד. אם לא, הג'וק שפעם היה להיט מכירות, יהפוך לדגם נשכח. בוודאי אם יאלץ להתמודד ישירות במתחרה כמו יונדאי קונה EV החשמלי.