הדור ה-11 של הונדה סיוויק, המשפחתית הקומפקטית של היצרנית היפנית, נחשף לפני למעלה משנה, במאי 2021 אם לדייק. והוא אפילו עתיד להגיע לישראל בשבועות הקרובים בגרסה היברידית, ולנסות ולשפר את מצבו העגום של המותג בשוק המקומי. שנה לאחר מכן הציגה הונדה פרטים ראשוניים על גרסת הביצועים Type R, וכעת מפרסמת פרטים כמעט מלאים. באירופה היא תעלה לכביש בתחילת 2023, ביבואנית המקומית לא יודעים לעדכן מתי תגיע ארצה.
כתמיד, המנוע מהווה ב-Type R גולת כותרת, אבל החדשות בדור החדש אינן גדולות שכן בחרטומו מוצבת היחידה הוותיקה והמוכרת - טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר עם הספק זהה של 320 כ"ס. נתון המומנט שופר ב-2 קג"מ ועומד כעת על 42.8. מגדש הטורבו חדש ומסוגל - כך היצרנית - לעמוד ביחס גדישה גבוה מבעבר, לצד מערכת קירור משופרת.
תיבת שישה הילוכים ידנית תמשיך להעביר כוח אל הגלגלים הקדמיים. יש בולמים אדפטיביים, בלמי Brembo (בקוטר 350 מ"מ מלפנים), חישוקי "19 עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S במידה (265/30) והגה קצר-מהלך (2.1 סיבובים מנעילה לנעילה). במפתיע, היצרנית היפנית בוחרת שלא לפרסם בשלב זה את נתוני הביצועים של הדגם - התאוצה ל-100 קמ"ש והמהירות המירבית.
מידות הסיוויק Type R גדולות במעט מאלו של הדור היוצא. אורכה עומד על 459 ס"מ (ארוכה ב-4 ס"מ), רוחבה עומד על 189 ס"מ (רחבה בס"מ), גובהה עומד על 141 ס"מ (נמוכה ב-3 ס"מ) ובסיס הגלגלים נמתח על פני 273.5 ס"מ (ארוך ב-3.6 ס"מ).
רשימת האבזור כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2), מסך מולטימדיה ("9) עם קישוריות אלחוטית לטלפון הנייד, משטח טעינה אלחוטי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני ומצלמת רוורס, תאורת לד, דוושות וידית הילוכים מאלומיניום, מושבי ספורט וספוילר בולט במיוחד. בנוסף תציע הונדה יישומון ייעודי לתיעוד ומעקב אחר נתוני הביצועים והזמנים במסלול המרוצים אותו ניתן לסנכרן עם הרכב.