פורד מתחילה לשווק את ה-F250 וה-F350 בגרסאות עדכניות, אחרי מתיחת פנים קלה. המחיר מתחיל ב-246 אלף שקל ל-F250 בתצורת קבינה וחצי, גבוה ב-21 אלף שקל מהדגם היוצא, ועד 276 אלף שקל ל-F350 עם קבינה כפולה.
המתחרים הישירים: שברולט סילברדו וראם HD
החזק בקטגוריה: מנוע V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר מסדרת Power Stroke מצויד כעת בהזרקת דלק שונה, מגדש טורבו מעודכן (הפעלה חשמלית במקום הידראולית למנגנון שינוי גיאומטריית להב) בוכנות חדשות וסעפת יניקה ממתכת (פלסטיק בעבר). כל אלה, בצירוף ניהול מנוע שונה, הופכים אותו לחזק בקטגוריה עם 475 כ"ס, אלה 30 כ"ס יותר מהמתחרה מבית שברולט ו-75 כ"ס יותר מראם 3500HD. גם נתון המומנט - 145.2 קג"מ - גבוה מאותם מתחרים: ב-20.7 קג"מ מהסילברדו וב-7.2 קג"מ מהראם.
הכי גורר בקטגוריה, אבל לא אצלנו: תיבת 10 הילוכים חדשה (שישה בעבר) מאפשרת לו לנצל היטב את הכוח לטובת גרירה, מהתכונות היותר-נחשבות ומוערכות בארה"ב. הפורד ימשוך בקלות על הכביש 16.8 טון באמצעות התקן גרירה המותקן בארגז (900 ק"ג יותר מהראם HD3500, המחזיק הקודם בתואר), או 11 טון באמצעות וו גרירה סטנדרטי. אצלנו אין לכך כל משמעות שכן כושר הגרירה של כל הטנדרים האמריקאים מוגבל ברישיון ל-3.5 טון בלבד.
מערכות הבטיחות שודרגו: מערכות הבטיחות כוללות כעת גם התראות על סטייה מנתיב ושטחים מתים, בנוסף לבלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בדגם הקודם. יש גם מערכת סיוע לנסיעה לאחור עם נגרר באמצעות גו'יסטיק ייעודי. ה-F350 הבסיסי (XLT), המיועד לשוק המוסדי, מוותר על בקרת שיוט אדפיטיבית ועל סיוע בנסיעה לאחור עם נגרר. (הערה: בניגוד לפרסום המקורי של היבואנית, דלק מוטורס, גם ה-F350 בגרסת XLT מצויד בסוללת מערכות בטיחות מתקדמות).
יכולת שטח: אם משום מה תרצו לרדת לשטח עם הרכב הענק הזה. הבסיס נותר זהה, שלדת סולם ושני סרנים חיים, תיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח וגם נעילת דיפרנציאל אחורי בכל הגרסאות. זאת בשונה מהמתחרים עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. נוסף גם בורר מצבי נהיגה הכולל גם מצב ייעודי לנסיעה בחול, המפחית את התערבות בקרת המשיכה והיציבות. בשנה הבאה תשווק כאן גם גרסת טרמור שתציע יכולת שטח גבוהה יותר.
מה בעצם ההבדל בין ה-F250 ל-F350: ההבדל המשמעותי בדגמי Super Duty הקשוחים במשפחת הטנדרים של פורד הוא ביכולות העמסה. בגרסאות העדכניות הצטמצם הפער בין השניים כאשר ה-F350 יכול לשאת על גבו 1,631 ק"ג (כמו בעבר), בעוד ה-F250 מסוגל לסחוב 1,314 ק"ג, כ-270 ק"ג יותר מבעבר. ה-F350 מצויד גם במערכת חשמל מסיבית יותר עם שני אלטנטורים, ובשישה מקומות ישיבה לעומת חמישה ב-F250.
מה ערוץ הרכב חושב: תוספת כוח זה תמיד נחמד, אבל לפחות במקרה זה מדובר בדבר האחרון שהטנדר של פורד היה זקוק לו. ובכל זאת, הוא קיבל, וכעת יהיה לו כנראה יתרון גדול יותר מבחינת ביצועים וכושר גרירה, וכבעבר הוא יהיה פייבוריט בשטח. שווה להזכיר כי פורד ניצחה את המבחן האחרון שערכנו בקטגוריה, עם רכב פחות חזק ומתוחכם. אבל, מאז נחתו בישראל גרסאות חדשות גם למתחרים ועל הנייר לפחות, הפורד עשוי למצוא עצמו במגננה בתחום מסוימים. מבחן חוזר יהיה סופר מעניין.