יצרנית הרכב הסינית BYD עושה צעד נוסף בדרך לאירופה. אחרי שפרסמה כי תשווק רכב פנאי חשמלי בנורווגיה על בסיס תקינת "סדרה מצומצמת" המאפשרת שלא לעמוד בכל התנאים הנדרשים מיבואן רשמי, היא חושפת כעת את האן (HAN), ספינת דגל חשמלית של המותג שתשווק במרבית מדינות אירופה. ואיך לא, עם טסלה מודל 3 על הכוונת.
העיצוב החיצוני נאה גם אם לא פורץ דרך, וכולל אלמנטים מוכרים של יצרניות רכב חשמלי בדרכן להקטין למינימום את מקדם הגרר. החל בידיות פתיחת דלתות מוסלקות וכלה בחישוקים ייעודים להפחתת מערבולות אוויר. תא הנוסעים מרשים למראה וכולל כמובן לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע עצום מידות.
היצרנית הסינית לא פרסמה נתונים טכניים מלאים, אך טוענת כי הזינוק ל-100 קמ"ש יסתיים תוך 3.9 שניות (רק 0.4 שניות יותר מגרסת הביצועים הבכירה של מודל 3), כנראה בגרסה החזקה ביותר שתוצע, עם צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה. למרות שטרם פרסמה את נתוני קיבולת המצברים, BYD מציינת כי הם יעילים יותר מאלה של המתחרות, הן מבחינת גודלם והן מבחינה בטיחותית.
טווח הנסיעה עומד על 605 ק"מ על פי התקן הישן (NEDC), כ-450 ק"מ על פי התקן העדכני (WLTP). לדברי BYD, המכונית תצויד במערכות בטיחות מתקדמות שיאפשרו נהיגה חצי-אוטונומית ומערכות תקשורת מתקדמות. צפו לרמה אוטונומית 2.5 והכנה ל-5G.
בחברת שלמה, מחזיקת הזיכיון לייבוא BYD ומשווקת האוטובוסים מתוצרתה, שיווק רכב פרטי בישראל ייבחן לאחר שתושלם הכניסה לשוק האירופאי.