בקצרה:
  • המשפחתית המהירה בעולם נחתה בישראל
  • עם 3.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-290 קמ"ש מרביים
  • המחיר מתחיל ב-460 אלף שקל
ביצועים על בנזין: זהו דור שלישי למשפחתית הביצועים של אודי, שתוצע כבעבר במרכב האצ'בק חמש דלתות (ב-460 אלף שקל) או סדאן עם ארבע דלתות (ב-478 אלף שקל), וכרגיל היא צפויה להתמודד מול מרצדס A45 ו-CLA45 בהתאמה. המנוע נותר דומה: חמישה צילינדרים, מגדש, 2.5 ליטר ו-400 כ"ס, ללא שינוי ניכר מה-RS3 הקודמת.
גם תיבת ההילוכים ווהנעה נותרו זהות עקרונית, שבעה יחסים כפולת-מצמד וכפולה-קבועה. כיול שונה לבקרת השיגור מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, 0.3 שניות פחות מהדור היוצא ו-0.1 שניות פחות מה-A45S. הסרת מגבלת המהירות האלקטרונית תאפשר 290 קמ"ש מרביים, 20 יותר מהמתחרה הישירה משטוטגארט. היא גם מחזיקה כיום בתואר המשפחתית קומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג.
זה הרבה יותר מקו ישר: ל-RS3 מיתלים בגיאומטריה ייחודית עם בולמי זעזועים חדשים, כיול נוקשה יותר, מרכב מונמך בסנטימטר בהשוואה ל-S3 ומפסק סרנים רחב יותר מהדגם היוצא (ב-3.3 ס"מ מלפנים, ס"מ מאחור). בולמי זעזועים אדפטיביים מוצעים כאופציה (19.5 אלף שקל, כולל מערכת שמע משודרגת של B&O ותאורת מטריקס לד) ששווה לסמן עליה וי.
גם הבלמים שודרגו בהשוואה לדגם הקודם, עם מערכת קירור משופרת ב-20% וצמיחה קלה בגודל מלפנים (375 מ"מ). כמו ב-RS3 היוצאת, גם כאן - ובאופן נדיר בתעשייה - הצמיגים הקדמיים רחבים מהאחוריים (265/30 לעומת 245/35) על מנת לשפר את אחיזת החרטום.
אבל השינוי המשמעותי יותר, המסקרן מאוד והיעיל יותר כפי שגילינו באירוע ההשקה על המסלול, נוגע למערכת ההנעה. עם דיפרנציאל אחורי אקטיבי מתוצרת מגנה במקום יחידת האלדקס בדגם היוצא, ניתן לחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים עד העברה של 100% לכל אחד מהם. לדברי היצרנית, הכיול החדש מנטרל תת היגוי ומאפשר החלקות כוח במצב "דריפט" ייעודי.
אודי מבהירה כי מחשב ניהול דינמי חדש - האוסף נתונים מכל המערכות המכניות לרבות מנוע, תיבת הילוכים, מערכת הנעה בלימה, היגוי - מאפשר תגובות מהירות ומדויקות יותר בכל אחת מהן. זה עובד נפלא, האמינו לנו.
מה עוד צריך לדעת: אודי השקיעה יותר מבעבר בבידול מראה בהשוואה ל-A3 רגילה, עם חרטום אגרסיבי יותר, פתחי אוורור ענקיים בפינות הפגוש הקדמי ותוספת פתחי אוורור למערכת הבלימה מאחורי בתי הגלגלים הקדמיים. תא הנוסעים כולל את הסידור המוכר של לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("10.1), עם תצוגת נתוני "אקשן" ייעודית.
רשימת הציוד התקני כוללת ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חלון שמש וחישוקי "19. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: אודי ביצעה קפיצת מדרגה משמעותית עם הדור החדש של ה-RS3, והחבילה היא אחת המרשימות מסוגה בהן נתקלנו אי פעם. מכונת נהיגה מלהיבה ואיכותית במיוחד. האם זה מספיק לה כדי להביס את המתחרה מבית מרצדס? נגלה בקרוב.