• אודי RS3 היא המשפחתית המהירה ביותר בנורבורגרינג
  • עם 7 דקות ו-40.7 שניות, שהם 4.7 שניות מהר יותר מהשיא הקודם
  • היא צפויה לנחות בישראל עד סוף השנה
ברוכים הבאים לגיהנום: אחרי שהפכה עם השקתה למשפחתית המהירה ביותר' עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ו-290 קמ"ש מרביים, אודי RS3 חדשה קבעה שיא הקפה למכונית משפחתית במסלול נורבורגרינג. זמני ההקפה סביב המסלול המכונה ה"גיהנום הירוק", הפכו בשנים האחרונות לאמת-מידה ליכולות הדינמיות של רכבים ספורטיביים, כך שיצרניות רכב רבות מנסות להתמודד על תואר המהירה מכולן.
אודי השלימה הקפה סביב 20.8 ק"מ של המסלול בזמן של 7 דקות ו-40.7 שניות, 4.7 שניות פחות מהמחזיקה הקודמת בתואר - רנו מגאן RS טרופי R. עם זאת, בגלל מערכת ההנעה הכפולה באודי, רנו עדיין מחזיקה בתואר המשפחתית בעלת הנעה קדמית המהירה ביותר בנורבורגרינג.
מאחורי הקלעים: מאחורי ההגה התיישב נהג המרוצים של אודי, פרנק סטריפלר, מי שחתום גם על שיא ההקפה לרכב פנאי עם ה-RSQ8 (שמאז כבר נופץ על ידי פורשה). לסטריפלר היכרות ארוכה עם ה"גיהנום הירוק": פעמיים הוא ניצח את מרוץ 24 השעות של נורבורגרינג (2012 ו-2019) בקטגוריית GT3, וברזומה שלו לא פחות מ-375 אלף ק"מ שגמא על מסלול האספלט המפורסם בעולם, ברכבי מרוץ ובניסויי נהיגה של דגמים סדרתיים. "מבחינתי ה-RS3 החדשה הרבה יותר דינמית, בעיקר ביכולת ההאצה משופרת ביציאה מהפניה. הכוונת המומנט לציר האחורי היא קפיצת מדרגה משמעותית מבחינה זו", אמר סטריפלר בסיום.
ה-RS3 עושה שימוש באותו מנוע בנזין מוגדש עם חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (400 כ"ס), ובאותה תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד של הדגם הקודם. השינוי המשמעותי מבחינת מערכת ההנעה, שהביא לדברי נהג המרוצים של היצרנית לשיפור ניכר, הוא בדיפרנציאל אחורי אקטיבי מתוצרת מגנה, במקום יחידת האלדקס בדגם היוצא. הוא מאפשר חלוקת כוח משתנה בין הגלגלים האחוריים עם העברה של עד 100% לכל אחד מהם.
מה עוד צריך לדעת עליה: אודי בחרה דווקא ב-RS3 במרכב סדאן עם כמה תוספות ברכב שקבע את השיא, אותן תציע היצרנית גם לרוכשים פוטנציאליים בתוספת תשלום כמובן. המשמעותית בהן היא הבחירה בצמיגי פירלי P-זירו טרופאו R, גומי דביק במיוחד המשמש לרוב ברכבי ספורט אקזוטיים. בנוסף הותקנו ברכב בלמים קדמיים קרמיים גדולים (380 מ"מ), שמלבד עמידות משופרת גם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-10 ק"ג, וכן מערכת מיתלים עם בולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים קשיחות משתנה.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של אודי מבצעת שינוי גישה בשנים האחרונות. לא רק ביצועים בקו ישר ובכל מזג אוויר, אלא גם דגש על יכולות דינמיות והנאה מנהיגה. ה-RS3 החדשה שנראתה מבטיחה מבחינה זו כבר עם השקתה, מקבלת כעת אסמכתה נוספת ליכולות הגבוהות הטמונות בה. עד כמה היא תהיה מהנה לנהיגה גם על כבישי הארץ? נדע בעוד כמה חודשים, אבל הציפיות כעת גבוהות מתמיד.