בקצרה:
  • טויוטה הציגה גרסת GR-ספורט להיילקס המוכר
  • המראה שודרג וקרבי, מערכת המיתלים משופרת
  • מה עם שיווק מקומי? כרגיל בטויוטה: לא כעת
כושר קרבי: טויוטה היילקס הוא הטנדר הנמכר ביותר בכל מקום שאינו צפון אמריקה, עם יותר מ-19 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה לפני 54 שנים. וכעת מציגה היצרנית לדור ה-8 והעדכני גרסת GR-ספורטיבית-קרבית השואבת השראה מטנדר המירוץ החדש של הקבוצה, שלא במקרה מוביל בימים אלה את ראלי דקאר הנערך בסעודיה.
נאסר אל-עטייה, נהג המרוצים של היצרנית בחמש השנים האחרונות ומי שהביא לה את הניצחון ההיסטורי בדקאר 2019, אמר כי "להיילקס יש מוניטין אגדי של אמינות וקשיחות, וגרסת ה-GR-ספורט שנוצרה בהשראת רכב המירוץ שלנו משדרגת את חווית הנהיגה לרמות חדשות, בכביש ובעיקר בשטח".
והרי לחדשות: השינויים הוויזואליים כוללים סבכה קדמית שונה עם כיתוב שם היצרנית במקום הלוגו המפורסם, וגם חישוקי "17 ייחודיים. בתא הנוסעים יש גימורי קרבון ומושבים מרופדי עור ואלקנטרה המציעים תמיכה משופרת.
השינויים המכאניים מתמקדים בעיקר בשדרוג מערך המיתלים מלפנים עם קפיצים ובולמי זעזועים משודרגים, המאפשרים יכולת ספיגה טובה יותר בנסיעה בשטח. השאר נותר ללא שינוי, לרבות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר (204 כ"ס), תיבת שישה הילוכים אוטומטית, תיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח וגם נעילת דיפרנציאל אחורית.
מה אנחנו חושבים: הטנדר של טויוטה נחשב כבר שנים לטוב ביותר בקטגוריה, מנצח סדרתי של כל מתחרה אפשרי שקם לו. והגרסה שמציגה כעת טויוטה מגיעה בתזמון בכלל לא מקרי, שכן פורד ריינג'ר החדש ואחיו התאום - פולקסווגן אמרוק שיוצג בקרוב - מסתמנים כאיום ראשון ומשמעותי על מעמדו. אז כן, מדובר במהלך שיווקי מוצלח שללא ספק מביא ליצרנית היפנית תשומת לב ציבורית.
אבל מחטיבת הביצועים המשובחת של טויוטה, שמסתמנת בשנים האחרונות כאחת המצליחות והנועזות בתעשייה, אפשר לצפות לקצת יותר. הריינג'ר ראפטור הקודם למשל הוא מפגן יכולת מרשים בהרבה. היינו אומרים גם מה דעתנו על הבחירה של היבואנית המקומית שלא לשווק כאן דגמים עם קצת יותר מענייניות גרידא, אבל במקרה זה לפחות אנחנו מעדיפים שלא לומר את המובן מאליו.