בקצרה:
  • גם סדרה 3 תהפוך לחשמלית, תחת השם i3
  • את מערכת ההנעה - ולא רק - תעניק לה ה-i4
  • תיוצר בסין ולפחות בינתיים תשווק רק שם
בכוח החשמל: קבלו תמונות ראשונות של גרסה חשמלית לסדרה 3 הנוכחית (G20), אשר דלפו לרשת. זו תהיה גרסה נקייה מזיהום למכונית הנמכרת ביותר של ב.מ.וו בהיסטוריה עם יותר מ-15 מיליון יחידות מאז הוצגה לראשונה לפני 45 שנים. כבסיס תשמש סדרה 3 המשווקת בסין, עם תוספת 11 ס"מ לאורך ולבסיס הגלגלים (482 ו-296 ס"מ בהתאמה), שנועדו לאכלס מנוע חשמלי ומצברים. ואל דאגה, אין כאן כפילות שכן ה-i3 המוכרת לנו כחשמלית ראשונה של מינכן, לא משווקת ברפובליקה העממית. הייצור יתבצע במפעל החברה בשן-יאנג, האחראי גם על הרכבת ה-iX3.
מה אנחנו יודעים: המפרט הטכני שדלף לרשת חושף כי מערכת ההנעה מגיעה מה-i4, במקרה זה עם מנוע חשמלי בודד (340 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים. נתוני ביצועים לא פורסמו, אבל ל-i4 הוא מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, 0.2 שניות פחות מה-330e ההיברידית נטענת המשווקת כאן.
ה-i4 צפויה לתרום גם את מערך המיתלים - בשינוי גיאומטריה - לרבות קפיצי אוויר מאחור שאמורים לתמוך בסוללות הכבדות. גם מערכת המצברים צפויה להיות דומה, עם קיבולת של 83.7 קוט"ש שב-i4 מאפשרים טווח נסיעה של 590 ק"מ, וטעינה מהירה (200DC) מ-10% ל-80% בחצי שעה.
כמקובל בב.מ.וו, השינויים העיצוביים בהשוואה לסדרה 3 צנועים, ומסתכמים בפגושים שונים מלפנים עם פתחי אוורור גדולים יותר, מסיטי אוויר מאחור במקום צינורות מפלט, סבכה כליות קדמית אטומה וחישוקים בעיצוב שונה להפחתת מערבולות אוויר.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו שנחשבה לחלוצה מבין יצרניות הרכב הוותיקות באימוץ מערכות הנעה חשמלית מצאה עצמה מאחור, ולא רק מול טסלה הצעירה יחסית, אלא גם מול מתחרותיה המסורתיות - אודי ומרצדס - שכבר מציעות סוללת דגמים חשמליים מכל סוג. סגירה מהירה של הפערים היא הכרח עבור החברה הבווארית. ונכון, סדרה 3 החשמלית אומנם לא רלוונטית עבורנו עדיין, אבל ה-i4 שתנחת כאן בשבועות הקרובים בהחלט כן. ואם תצליח היבואנית להצמיד לה מחיר תחרותי כפי שמשווקת כאן המודל 3, היא עשויה להפוך להצלחה גדולה.