אחרי חודשים ארוכים של זמני המתנה ארוכים למבחני נהיגה מעשיים וביטולי עשרות טסטים מדי יום ברגע האחרון, הודיע למשרד התחבורה לחברת טלדור שיוטל עליה קנס בסך 2 מיליון שקל. זאת, כארבעה חודשים לאחר שהמשרד פרסם כי הוא "התריע בפני חברת טלדור על אי עמידה באמנת השירות שנקבעה על-ידי רשות הרישוי, בעקבות עלייה חריגה במספר ביטולי הבחינות מצד הזכיין שהתגברה מאוד בימים האחרונים".
1 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זכיינית הטסטים בתל אביב, ירושלים ועד לדרום המדינה, התמודדה אמנם בחודשים האחרונים עם השבתת מבחנים בימי מבצע שומר חומות, אך במשרד התחבורה טוענים כי הדבר אינו מצדיק את רמת השירות הנמוכה שהיא מעניקה מאז.
טלדור הייתה אחת משתי הזוכות במכרז הפרטת הטסטים שערך לפני שלוש שנים משרד התחבורה, לצד חברת מילגם שמציגה רמת שירות טובה משמעותית. הקנס מכסה רק את אי עמידתה של טלדור ברמת השירות שעליה התחייבה בחודשים ספטמבר ואוקטובר, ועשוי לגדול בהמשך אם לא יחול שיפור ברמת השירות.
ביטולי הטסטים, עליהם נכתב לא פעם ב-ynet בחודשים האחרונים, מהווים לא רק מכה לתלמידים ומונעים מחלקם להשיג את רישיון הנהיגה לפני גיוסם לצה"ל, אלא מהווים גם פגיעה כלכלית משמעותית במורים לנהיגה שהפסידו את התשלום עבור העמדת הרכב לטסט, וכבר לא יספיקו לקבוע שיעורי נהיגה לאותו זמן.
כפי שפרסם ynet כבר לפני ארבעה חודשים, במשך תקופה ארוכה קיבלו מדי יום עשרות תלמידי ומורי נהיגה הודעה על ביטול הטסט, שעות ספורות לפני שנועד להתבצע - ולעיתים ממש כאשר היו בדרכם לטסט - למרות שהוא נקבע כשלושה שבועות לפני כן. הנימוק שהעניקה חברת טלדור לביטול: היעדר בוחן זמין.
במשרד התחבורה אומרים כי לאחר שבועות ארוכים של ניסיונות לגרום לחברה לשפר את השירות, התברר למשרד כי טלדור עדיין אינה עומדת ברמה הנדרשת וחורגת בכך מהחוזה שעליו היא חתומה עם המדינה. במשרד מדגישים כי סנקציות יוטלו על כל חברה שלא תעמוד בדרישות שנקבעו בהסכם ההתקשרות עימה.
שרת התחבורה מרב מיכאלי, אמרה אתמול כי "התנהלות טלדור חמורה. התרענו בפניה על אי עמידה באמנת השירות שנקבעה על-ידי רשות הרישוי ולמרות ההתראות שקיבלה, היא לא עמדה בהתחייבותה ולכן תיקנס. לא אאפשר פגיעה מתמשכת בתלמידות ובתלמידי הנהיגה ומשרדנו יגלה אפס סבלנות כלפי מקרים והתנהלות הפוגעת בציבור".
בטלדור בחרו שלא להגיב