מעמותה לתפקיד ממלכתי. ארז קיטה צפוי להתמנות למנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. כך הודיעה השר מרב מיכאלי, בעקבות המלצת ועדת איתור אותה מינתה מועצת הרשות. קיטה מכהן כמנכ"ל אור ירוק משנת 2017, ולפני כן כיהן כסמנכ"ל העמותה וראש תחום חינוך וקהילה, כמנהל תחום התיישבות במשרד רה"מ וכרמ"ט מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון.
1 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בה נהרגה חני שפירא ז"ל
זירת תאונת הדרכים בה נהרגה חני שפירא ז"ל
תאונות דרכים קטלניות. האם דרכה של אור ירוק תשפר את המצב?
(צילום: אגף הבטחון הר חברון)
קיטה (51), תושב חיפה, נשוי ואב לארבעה בנים ובעל תואר ראשון ושני בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שלישי בבטיחות בדרכים (צמצום השימוש בטלפון החכם בזמן נהיגה) בפקולטה לבריאות ורווחה בחוג לשירותי אנוש של אוניברסיטת חיפה. הוא צפוי להכנס לתפקידו במהלך חודש מאי, בכפוף לאישורים הנדרשים. קיטה מגדיר עצמו כ"מומחה להיסח דעת בנהיגה", ומרצה בנושא דרך עמותת אור ירוק.
בראיונות רבים שהעניק לתקשורת, אמר קיטה פעם אחר פעם כי אחת הדרכים המרכזיות להורדת הקטל בדרכים היא תוספת גדולה של ניידות שיטור בדרכים. ל-ynet אמר כי "שנת 2021 היא שנת כישלון עם יותר מ-300 הרוגים מתאונות דרכים. כאשר נהג רואה ניידות הוא מוריד את הרגל מהגז, לא מסמס ולא נוהג בבריונות, ולכן לנוכחות המשטרתית בכבישים יש חשיבות עליונה במאבק לצמצום הקטל בדרכים".
מינויו של קיטה, שהעביר במשך שנים ביקורת חריפה על משרד התחבורה לתפקיד מנכ"ל הרשות, מצטרף למינויו של מקים עמותת אור ירוק, אבי נאור, ליו"ר. נאור, לו הוצע התפקיד בידי שרת התחבורה מרב מיכאלי בשלהי 2021 ובמהלך ועידת התחבורה של ynet ו"ידיעות אחרונות", נכנס לתפקידו לפני מספר שבועות לאחר שנים שבהם היה מגדולי המבקרים של התנהלות הרשות והממשלה בתחום הבטיחות בדרכים. במשך שנים ארוכות, בעיקר בתקופת שר התחבורה לשעבר ישראל כץ, הוחלפו בין העמותה למשרד האשמות על בסיס קבוע, בהן גם כאלה שהפכו אישיות.
תפקידו המרכזי של קיטה ברלב"ד יהיה לנסות ולשפר את מצב הבטיחות הבעייתי על כבישי ישראל. במהלך השנים האחרונות נרשמת עלייה ידה במספר ההרוגים על הכבישים, לאחר מספר שנים של ירידה. מתחילת השנה הנוכחית נהרגו 99 בני אדם בתאונות דרכים, עלייה מדאיגה נוספת המצטרפת לזינוק במספר ההרוגים אשתקד. "תאונות הדרכים הן לא גורל משמיים אלא מחדל מתמשך של ממשלות ישראל והגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש", אמר קיטה בראיון אחר ל-ynet. כעת תהיה לו הזדמנות לשפר את המצב מבפנים.
ממשרדה של מיכאלי נמסר כי "השרה רואה חשיבות רבה באיוש צמרת הרלב"ד באנשי ונשות מקצוע מנוסים, מקצועיים ורתומים למטרה הכל כך חשובה של מניעת תאונות דרכים והעלאת הבטיחות בדרכים".