בקצרה:
  • הטנדר הקטן של ראם יתחרה בפורד מאבריק
  • יבוסס על ג'יפ קומפאס, עם מרכב אחוד
  • בשלב ראשון לא ישווק אצלנו
הקטן במשפחה: ראם, חטיבת הטנדרים והמסחריות של קונצרן סטלנטיס, חשפה את הראמפייג' (Rampage - השתוללות), טנדר חדש המיועד בשלב ראשון בעיקר עבור אמריקה הלטינית, וייוצר שם במפעל החברה בברזיל, מצפון לרסיפה.
בשונה מהטנדרים הגדולים של היצרנית המבוססים על שלדת סולם חסונה וסרן חי מאחור, הראמפייג' עושה שימוש בפלטפורמת מרכב אחוד המשותפת לג'יפ קומפאס, עם מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור. בהשוואה לטויוטה היילקס הוא קטן משמעותית, קצר ממנו בכ-30 ס"מ (502 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר בכ-10 ס"מ (299 ס"מ). כושר העמסה מרשים – 750 ק"ג לגרסאות בנזין 1,015 ק"ג לדיזל, נתון דומה להיילקס.
בנזין או דיזל: ראם תציע בו מנועי 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, בנזין מוגדש (מכונה הוריקן) עם 272 כ"ס או דיזל (מכונה מולטיג'ט) עם 170 כ"ס. בשני המקרים עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח ייחודי, האמור להעניק לו יתרון בקטעי עבירות טכניים מול מתחרים כמו פורד מאבריק.
העיצוב החיצוני דומה לטנדרים הגדולים והאמריקאים של היצרנית. סביבת הנהג מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.3) ומסך מגע גדול ("12.3) בעוד שבורר הילוכים בעיצוב חוגה מאפשר מקום לתא אחסון קטן תחתיו.
ראם תשווק אותו בכמה רמות גימור, לרבות רבל (Rebel) המשדרגת עוד יותר את יכולת השטח הודות לצמיגים דו שימושיים (פירלי סקורפיו AT על חישוקי "17) ו-R/T עם מיתלים מוקשחים המאפשרים הנמכת מרכב קלה (7- מ"מ) וחישוקים גדולים יותר ("19).
מה אנחנו חושבים: טנדרים זוכים לפופולריות באמריקה הלטינית, והפוטנציאל השיווקי של טנדר קומפקטי, עם יכולת שטח שתספיק לנסיעה בדרכים לא סלולות הנפוצות ביבשת, גבוהה למדי. אבל גם בצפון אמריקה, דגמים דומים לו מבית פורד וגם הונדה (רידג'לין) ויונדאי (סנטה קרוז), זוכים לפולאריות רבה כתחליף למכוניות סדאן משפחתיות.
אם ראם תחליט לשווק אותו גם שם, יתכן ונראה אותו בעתיד גם אצלנו. בהתחשב במחירי הטנדרים שכבר חוצים את רף 300 אלף השלקים הוא עשוי להיות אלטרנטיבה אטרקטיבית להם.