בקצרה:
  • גם המאבריק הקטן מקבל גרסת טרמור לשטח
  • עם מרווח גחון משופר, והנעה כפולה משודרגת
  • לצערנו, הוא לא צפוי לנחות כאן בקרוב
טנדר שטח: בז'רגון של פורד, השם טרמור שמור לגרסאות ייעודיות לשטח (או לפוזה, או גם וגם) של דגמי הטנדרים בחברה. אלו המגשרות על הפער הגדול בין הדגמים הרגילים לגרסאות ראפטור הקיצוניות. וכעת גם המאבריק, הטנדר הקטן ביותר שפורד משווקת בצפון אמריקה, זוכה לגרסה המשביחה את יכולת השטח.
המאבריק הוא הטנדר הראשון של פורד שמבוסס על מרכב אחוד ומיתלים נפרדים מלפנים ומאחור, ולכן השדרוג שעבר צנוע יחסית. הוא מקבל קפיצים ובולמי זעזועים שונים המאפשרים הגבהת מרווח הגחון ב-2 ס"מ (23.8 ס"מ) בהשוואה לגרסה הרגילה, בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגי פאלקן ווילדטראק AT דו-שימושיים. פגוש קדמי שונה מביא לשיפור משמעותי בזוויות הגישה (30.7 לעומת 20.6 מעלות), בעוד שזווית הנטישה גדלה במעלה אחת (22.2).
מה עוד צריך לדעת: בשונה מהמאבריק הרגיל המשווק גם עם מנוע היברידי, הטרמור יוצע רק עם מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ו-250 כ"ס המחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מערכת ההנעה הכפולה ייחודית לטרמור, וכוללת דיפרנציאל אחורי של GKN עם הכוונת מומנט בין הגלגלים האחוריים ומנגנון נעילה מלא. לבורר מצבי הנהיגה שתי אפשריות לכביש (רגיל וגרירה) ושלוש לשטח (חול, בוץ ושלג), ויש גם בקרת שיוט לשטח המאפשרת שמירה על קצב זחילה בעליה או ירידה.
שדרוג המיתלים בא על חשבון כושר ההעמסה (540 ק"ג) וכושר הגרירה (900 ק"ג) הנמוכים במעט מגרסת ההנעה כפולה הרגילה. מבחינת מראה הטרמור נבדל בחישוקי "17 שחורים ייחודיים וצבע כתום לחלקי מרכב שונים.
מה אנחנו חושבים: בשונה מהמקובל במרבית הקטגוריות בשוק האמריקאי, לפורד אין זכות ראשונים בקטגוריית טנדרים-פנאי, שכן הונדה רידג'לין ויונדאי סנטה קרוז הקדימו אותה. מצד שני, פורד משלבת במאבריק את הידע והניסיון העשיר שלה בייצור טנדרים, וגרסת טרמור המוצגת כעת, ומשדרגת את יכולת השטח, היא דוגמה טובה לכך.
בהתחשב בכך שבישראל מחירם של טנדרים כמו איסוזו דימקס וטויוטה היילקס מתחיל ברבע מיליון שקל, עשוי היה המבריק - שמחירו בארה"ב נמוך בכ-20% מטנדרים בקטגוריה דומה - להפוך ללהיט מקומי. זה לא יקרה בקרוב. חבל.