בקצרה:
  • גם בדור השני ימשיך הנירו עם מנוע היברידי או חשמלי
  • הממדים יהיו גדולים יותר, מקדם הגרר נמוך יותר
  • צפוי לנחות בישראל באמצע השנה
טייק 2: זהו דור שני לנירו, מרבי המכר של המותג, שהוצג כבר לפני כחודשיים. הוא ארוך מקודמו ב-6.5 ס"מ (442 ס"מ), רחב ממנו ב-2 ס"מ (182.5 ס"מ) גבוה בסנטימטר (154.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלו ארוך כעת ב-2 ס"מ (272 ס"מ) בזמן שתא המטען גדל ב-15 ליטר (451 ליטר). קיה מציינת כי העיצוב העדכני, והמרשים בהרבה מהדגם הקודם שומר על מקדם גרר זהה לנירו הקודם (0.29).
היברידי או חשמלי: כבעבר, הנירו יוצע עם אפשרות לבחירה בין שלוש מערכות הנעה: היברידי, היברידי-נטען וחשמלי מלא. במקרה של ההיברידיות ישולב מנוע 1.6 ליטר בנזין (105 כ"ס) מעודכן עם מנוע חשמלי (43.5 כ"ס), והשניים ידאגו לתפוקה משולבת של 141 כ"ס.
תיבת שישה ההילוכים כפולת המצמד לא הוחלפה אך היא קלה יותר ותנוהל באופן שיפחית את צריכת הדלק. עוד מפרסמת קיה כי מחשב ניהול המנוע מעביר אוטומטית להנעה חשמלית בלבד באזורים שמוגדרים ירוקים (קרבה לבתי ספר או בתי חולים) באמצעות נתונים ממערכת הניווט.
היצרנית לא מפרסמת נתונים אודות הגרסה החשמלית, אבל ניתן לשאר שהיא תהיה דומה לנירו EV היוצא, עם אותו מנוע חשמלי (204 כ"ס), מצברי 64 קוט"ש וטווח נסיעה דומה של 450 ק"מ. כך גם במקרה של מערכת בלימה רגנרטיבית עם אפשרות שליטה ידנית בעוצמה באמצעות מנופים מאחורי ההגה, או מצב אוטומטי המתאים את מידת העוצמה לתנאי הדרך באמצעות הרדאר מלפנים ונתונים ממערכת הניווט.
מה עוד צריך לדעת: מערך המיתלים נותר דומה (מקפרסון מלפנים, רב חיבורי מאחור) אבל הגיאומטריה והכיול שונו על מנת לשפר את נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית. גם ההגה זוכה לכיול שונה עם הבטחה לשיפור הדיוק והתחושה. עוד נוספו חומרי בידוד שמטרתם הפחתת רעשי רוח ודרך.
סביבת הנהג עברה שינוי משמעותי עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול מבעבר ("10.25 כל אחד), תצוגת נתונים עלית על השמשה ("10), חוגת הילוכים שמפנה מקום ליותר תאי אחסון ותאורת אווירה ב-74 גוונים. מערך הבטיחות שודרג וכולל בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור, התרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי, התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ושדרוג היכולות של בקרת השיוט האדפטיבית והשמירה על נתיב.
מה אנחנו חושבים: מאז נחת כאן בסוף 2016 הפך הנירו לאחד מהדגמים הפופולאריים בקטגוריה, בזכות שילוב ייחודי בין מראה של רכב פנאי, תא נוסעים מרווח, מערכת הנעה היברידית חסכונית ותג-מחיר אטרקטיבי. כך לפחות בעבר. יש להניח כי המראה המשודרג וסביבת הנהג העדכנית יסייעו לו להיות אטרקטיבי עוד יותר. עכשיו נותר רק ליבואנית לשמור על תג-מחיר דומה לדגם היוצא.