בקצרה:
  • ב.מ.וו מעצימה את החשיפה: מדליפה תמונות של M3 ו-M4 לרשת, יממה לפני השקה
  • החדשות הגדולות מבחינת מראה: גריל הכליות הענק ישולב גם בחרטום הסדאן
  • חובבי ההגה בעלי הממון ישמחו לדעת שהיא צפויה להגיע בעוד חודשים ספורים
קבלו את הלוק החדש: גריל הכליות הוא אחד מסימני ההיכר היותר ברורים וייחודיים של היצרנית הוותיקה ממינכן. תמיד היה כזה, יחד עם "הנאה מנהיגה" ו"יוקרה ספורטיבית" ומנועים יוצאי דופן. אלא שבשנים האחרונות, חלק ממאפייני המותג כבר פחות מבריקים. אם מכיוון שהיצרנית מקדישה להם פחות תשומת לב, ואם בגלל התחרות שסגרה את הפער בסעיפים שונים או פשוט מכוון שלציבור הרוכשים פחות אכפת.
מה שבטוח, הצורך לבלוט תמיד היה, עודנו וגם יהיה, חלק בלתי נפרד מהמתכון להצלחה מסחרית בקטגוריות בהן ב.מ.וו נוכחת. ואחת הדרכים לעשות זאת מבחינת ב.מ.וו היא לייצר מראה ייחודי עוד יותר, מקורי ואפילו מעורר פולמוס. למשל הסבכה הקדמית שצמחה במותג לממדי ענק בדגמים שונים, וקיבלה טוויסט של ממש בסדרה 4 העדכנית, המהווה בסיס ל-M4 החדשה. ואם זה לא מספיק, תמונות שנחשפו מגלות כי גם ה-M3 תקבל את אותו גריל-ענק שנוי במחלוקת.
כמקובל בדגמי הספורט המוכרים ומוערכים בתעשייה, יש פגושים אגרסיביים יותר למראה מהדגמים ה"רגילים" עליהם מבוססות שתי האתלטיות, עם רביעיית מפלטים מאחור, מראות M מוכרות בעיצוב (דמוי) שתי צלעות וגג עשוי קרבון. מהתמונות שנחשפו עולה עוד כי ה-M4 תציע גם מושבי "באקט" קלילים עשויים קרבון עם תמיכה טובה יותר.
מה אנחנו יודעים עד כה: ה-M3 וה-M4 חולקות את אותו בסיס מכאני. בדומה לדגמים היוצאים, גם בחרטומיהן יוצב מנוע שישה צילינדרים כפול מגדשי טורבו בשתי רמות הספק - 480 או 510 כ"ס בגרסת קומפטישן, ואלה חזקים ב-49 כ"ס ו-60 כ"ס מ-M3 ו-M4 הקודמות.
גרסאות בסיס יציעו תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה אחורית, הקומפטישן החזקה יותר מחברת למנוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית "רגילה", במקום כפולת-מצמד עם שבעה הילוכים בדגמים היוצאים. ולראשונה עם אופציה להנעה כפולה-קבועה שתוצג בהמשך.
כמקובל, המרכב זוכה לחיזוקים בין בתי בולמי הזעזועים מלפנים, שמטרתם לחדד את התגובות וההיגוי. כיול המיתלים יהיה נוקשה יחסית, הבלמים גדולים יותר ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S במידה 285/30 מאחור ו-275/35 מלפנים. לראשונה בדגם ובדומה למקובל במכוניות ספורט ייעודיות, גודל החישוקים שונה – "19 מלפנים ו-"20 מאחור.
מה אנחנו חושבים: פה ושם הן לא היו מדהימות, אבל כל דורות M3 היו מכונות נהיגה מרשימות מאוד. וה-M4 הצעירה יותר לא פיגרה מאחור מאז הוצגה לראשונה. על הדרך אפשר בהחלט לברך את היצרנית על שימור האופציה לתיבה ידנית והנעה אחורית "כמו פעם" - למרות ההספק האדיר - למרות שברור לנו כי רק מעטים יבחרו בה. גם סוללת המפלטים מאחור נראית מעולה וסביבת הנהג, ובכן, אנחנו ממתינים כבר להזדמנות ראשונה לבחון אותה מקרוב.
ובמקביל לדברים מלבבים אלה, קשה לנו - כמו לרבים אחרים - עם החרטום החדש. נכון, ב.מ.וו כבר היו בסיפור הזה עם סדרה 7 המפורסמת של המעצב כריס באנגל שהתעקש להיות "שובר מוסכמות" ו"מייצר מציאות". אבל נראה שהפעם זה צעד קיצוני עוד יותר.