בקצרה:
  • בדור הרביעי הופך קיה קארנס ממיניוואן לרכב פנאי
  • יוצע עם מנועי בנזין ודיזל, ללא הנעה כפולה או חשמל
  • בשלב זה לא צפוי להגיע לישראל, יתכן ויצטרף בעתיד
3 צפייה בגלריה
קיה קארנס
קיה קארנס
קיה קארנס
כמעט שמונה שנים לאחר שהוצג הדור האחרון של קיה קארנס, מציגה היום (ה') היצרנית הקוריאנית דור רביעי וחדש לחלוטין למוביל הנוסעים הקומפקטי - שבינתיים הפך ממיניוואן לרכב פנאי - כשבוע לאחר שחשפה לראשונה איור של הדגם. הייצור יתקיים בהודו בעיקר עבור השוק המקומי, אך יש להזכיר כי גם הסלטוס החל את דרכו כדגם הודי ובכל זאת הגיע לשוקי המערב ולישראל. אם אכן יגיע הקארנס בעתיד לישראל, הוא יוכל לשמש עבור קיה כלי חשוב בתחרות מול מיצובישי אאוטלנדר, סקודה קודיאק ודומיהם.
3 צפייה בגלריה
קיה קארנס
קיה קארנס
קיה קארנס
המראה תואם לשפת העיצוב העדכנית של קיה, עם חזית "אף הנמר" שנוצרה משילוב עיצוב הפגוש הקדמי ומכסה המנוע ותוצאה פחות מוקצנת מבעבר. הצללית חושפת סממני פנאי מקובלים לרבות חצאיות, חיפויי בתי גלגלים ומגיני צד מפלסטיק שחור ומסילות גג. מאחור מקושרים צמד היחידות בפס רוחבי, בדומה למראה הספורטז' החדש. מידות מלאות לא פורסמו למעט הבטחה כי אורכו יהיה מתחת ל-455 ס"מ ובכל ישמור על מידות קומפקטיות יחסית. נתון הגובה יהיה מעל 168 ס"מ, תוספת של 5 ס"מ לפחות בהשוואה לסלטוס.
בסביבת הנהג מוצב מסך מולטימדיה בגודל "10.25 ולוח מחוונים דיגיטלי, גימורים כסופים, תאורת אווירה ומשענות יד מעוצבות. באגף השימושיות יש מחזיקי כוסות נשלפים, שורה שנייה שניתנת להסטה לפנים-אחור ולכיוון זווית המסעד, תאי אחסון תחת המושבים, שולחנות מתקפלים בגב מושבי השורה השניה ושורה שלישית המתקפלת אל רצפת תא המטען.
3 צפייה בגלריה
קיה קארנס
קיה קארנס
קיה קארנס
רשימת האבזור כוללת בין היתר תאורת לד, משטח לטעינה אלחוטית, מערכת שמע מבית Bose עם 8 רמקולים, ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, מחזיקי כוסות מקוררים, גג פנורמי, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים. מערכות בטיחות אקטיביות לא מוצעות בשלב זה, אך אם תחליט קיה לשווק את הדגם גם בשווקים מערביים, סביר להניח שהמערכות האקטיביות יצטרפו למפרט. בקיה עדיין לא מפרסמים את הנתונים המלאים על יחידות ההנעה, אך מדווחים כי תוצע אוצפיה למנועי בנזין או דיזל, עם הנעה קדמית בלבד ובשידוך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ומנופי שליטה מאחורי גלגל ההגה.

לדגמי קיה בקטלוג iCar