בקצרה:
  • שלוש שנים לאחר הפסקת הייצור, קיה מחזירה קארנס
  • העיצוב מזכיר רכב פנאי, וסביבת הנהג מודרנית
  • בשלב ראשון רק עבור השוק ההודי
פעם רביעית, רק בהודית: הקארנס היה המיניוואן הקומפקטי של קיה ששווק כאן עד הפסקת הייצור ב-2018. הוא התחרה בקטגוריה נחשקת שכללה גם את מאזדה 5, שברולט אורלנדו וטויוטה ורסו. כיום הקטגוריה הצטמצמה משמעותית, בעיקר בגלל מעבר גורף של הלקוחות לרכבי פנאי עם שבעה מושבים, למעט נציג אחרון בדמות סיטרואן C4 גרנד ספייס-טורר. כעת חושפת היצרנית הקוריאנית איורים ראשונים של דור רביעי למיניוואן הקומפקטי, לקראת הצגה רשמית בסוף השבוע הבא. השיווק מתוכנן להודו, אבל יתכן שהוא יוצע גם בשווקים מערביים, כמו במקרה של הסלטוס.
מה אנחנו יודעים: העיצוב החיצוני נראה מודרני ודינמי בהרבה מהמקובל בקטגוריה, לרבות אלמנטים מקובלים ברכבי פנאי כמו פגושים אגרסיביים, פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון. תמונה של תא הנוסעים חושפת כי הוא יצויד במסך מגע גדול ("10.25) וככל הנראה גם בלוח מחוונים דיגיטלי. את הפרטים הטכניים שומרת קיה להשקה הרשמית, אבל ניתן להניח שהוא יתבסס על פלטפורמה משותפת לסלטוס עם מערכת הנעה דומה: 2.0 ליטר בנזין ותיק עם 146 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית או כפולה-קבועה כאופציה.
מה אנחנו חושבים: הכיוון העיצובי של קיה עם המיניוואן החדש שלה נכון, שכן הוא נראה מתאים לטעם קהל היעד. ואם קיה תציע אותו גם בתקינה אמריקאית הוא עשוי להיות סופר-אטרקטיבי עבור השוק המקומי. אנחנו רק מקווים כי אם זה יקרה הוא יציע איכויות נסיעה טובות מאלה הבינוניות-מינוס של הסלטוס, שאף הוא החל את דרכו בחצי היבשת.