בקצרה:
  • מותג היוקרה מציג דור חדש ל-QX60 עם מנוע ישן
  • תיבה אוטומטית חדשה, מושבי קפטן בשורה השניה
  • צפוי להגיע ארצה רק באמצע 2022
אוטומטי במקום רציף: זהו דור שני לאינפינטי QX60, רכב הפנאי עם שבעה מושבים של חטיבת היוקרה מבית ניסאן, המיועד לשוק האמריקאי ומיוצר במפעל ניסאן בסמירנה, טנסי. היכן הוא ממוצב שם? כאלטרנטיבה זולה לאודי Q7, ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE, עם תחרות ישירה מקאדילק XT6.
כדי לחסוך בעלויות, הוא שומר על מנוע ה-V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר מה-QX60 היוצא (295 כ"ס), כעת עם תיבת תשעה הילוכים של ZF שמחליפה תיבה רציפה. ההנעה קדמית או כפולה קבועה, עם כושר גרירה מרשים וחשוב (בארה"ב) של 2.7 טון, 20% יותר מהדגם היוצא וכ-900 ק"ג יותר מקדילאק XT6 המתחרה.
השורה השניה: העיצוב החיצוני שומר על הקו העדכני של היצרנית ואינו שונה מהותית מהדגם היוצא, אבל הוא נראה מעט מודרני יותר עם יחידות התאורה הצרות. סביבת הנהג עבר עדכון מתבקש עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע (בגודל "12.3) כל אחד ותצוגת נתונים עלית גדולה ("10.8).
אינפינטי תציע לראשונה אפשרות לצמד מושבי קפטן בשורה השניה או כבעבר, ספסל עם מקום לשלושה. בשלב זה לא נחשפו כל הפרטים הטכניים למעט נפח תא המטען לאחר קיפול שורת המושבים השלישית (1,178 ליטר) עוד 31 ליטר זניחים.
אינפינטי תציע כאן גם את מערכת הבטיחות של ניסאן (פרו-פיילוט) הכוללת מלבד בלימה אוטונומית גם שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, עם נתוני מערכת הניווט שמאפשרים התאמה מדויקת של מהירות הנסיעה.
מה אנחנו חושבים: ניסאן מנסה בעקשות לדחוף את מותג היוקרה אינפינטי מחוץ לגבולות ארה"ב כבר שנים ארוכות, ולא ממש מצליחה בכך. לא באירופה בה סיים את פעילותו, לא אצלנו. ולא מסייעת לכך העובדה שהוא כולל היצע דגמים קטן מדי המתבטא בישראל בשפל מכירות. קחו למשל את ה-QX50 שהוצג לפני כמעט ארבע שנים, ועדיין לא עשה עליה. ה-QX60 עשוי לשפר מעט את המצב עם תג מחיר אטרקטיבי, אך הוא יגיע רק בעוד כשנה. העתיד לא נראה ורוד עבור המותג.