בקצרה:
  • הענק מיפן זוכה לחרטום וסביבת נהג עדכניים
  • המנוע ומערכת ההנעה לעומת זאת - ללא שינוי
  • צפוי לנחות בארץ עוד בסוף השנה הנוכחית
מה חדש: האיבולטיס, המכונה בצפון אמריקה אסנט, הוא רכב הפנאי הגדול ביותר של היצרנית היפנית ומציע מקום לשמונה נוסעים. בצפון אמריקה הוא מתמודד בקטגוריה הכוללת גם את שברולט טרווארס, פורד אקספלורר ויונדאי פליסייד. כעת, לאחר שעברו - באופן לא מקובל בתעשייה - כחמש שנים מאז הוצג לראשונה, הוא עובר מתיחת פנים. קלה בלבד, עם עדכון לחרטום, יחידות התאורה וחישוקי "20 שחורים.
בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול מבעבר ("11.6 לעומת "8), אך לוח המחוונים נותר אנלוגי. נוספה מערכת מצלמות היקפית מתבקשת בהתחשב בממדיו וכבעבר, סובארו תמשיך להציע שורת מושבים אמצעית עם מקום לשלושה או צמד מושבי "קפטן" נפרדים.
מערך הבטיחות כולל כעת גם סיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול (עד 80 קמ"ש), לצד בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת שהוצעו בעבר.
מה נשאר: המנוע הוא בנזין מוגדש, בוקסר עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר (260 כ"ס) המוכר של היצרנית. הוא מחובר לתיבת הילוכים רציפה, עם אפשרות לשמונה יחסי העברה קבועים מראש, והנעה כפולה קבועה. כבעבר יש בורר X-MODE לנהיגת שטח עם שני מצבים (שלג-כורכר ושלג עמוק-בוץ) ומערכת לבקרת ירידה במורד ומרווח הגחון נדיב (22.1 ס"מ).
מה אנחנו חושבים: השדרוג שהעבירה סובארו את האיבולטיס מטפל בחלק מנקודות התורפה. הוא נראה כעת פחות מגושם, סביבת הנהג הפכה מודרנית יותר ויש גם מספר תוספות ראויות לאבזור. אבל חמש שנים לאחר שהוצג אפשר וראוי היה לקבל יותר מכך. גם בסביבית הנהג וגם בהקשר ליחידת ההנעה.
מצד שני, סובארו עשו את המינימום ההכרחי כדי לדחוף אותו עוד מספר שנים קדימה, פועל יוצא של ניסיון למעט ככל הניתן בהשקעה כספית. זה מובן בעידן הנוכחי אבל לא הופך אותו לאטרקטיבי יותר. והוא כנראה ימשיך לקסום בעיקר ללקוחות ותיקים של המותג, אלה שגילו משום מה שפורסטר לא מספק עבורם את המרחב הנדרש.