בקצרה:
  • פרארי רומא ספיידר תחליף את הפורטופינו
  • תשלב גג בד נפתח במקום יחידה קשיחה וכבדה
  • תגיע ארצה בתחילת השנה הבאה
בחזרה למקורות: רומא ספיידר היא גרסת גג נפתח לקופה הזולה (יחסית כמובן) של פרארי, ומחליפה בכך את הפורטופינו הוותיקה. למעשה, היא ראשונה ביצרנית, מאז ה-F430 ספיידר, להצטייד בגג נפתח עשוי מבד. היתרונות בהשוואה למנגנון הקשיח והמורכב בפורטופינו הם זמן פתיחה-סגירה קצר במקצת, במהירות גבוהה מבעבר (60 קמ"ש, 20 קמ"ש יותר) וכמובן להסיר משקל מהנקודה הגבוהה ביותר במכונית ובכך לסייע לה מבחינה דינמית.
למרות משקלו הנמוך יותר, היא עדיין כבדה מהקופה ב-84 ק"ג שכן מרכב האלומיניום - שלא נהנה מחלק עליון קשיח ונושא בעומס - דרש חיזוקים שונים. פרארי מבטיחה כי בידוד רעשי רוח זהה למנגנון גג קשיח במכונית המוחלפת, ומצהירה כי מדף נפתח חשמלית (במהירות של עד 170 קמ"ש) סמוך למשענות הראש של הנוסעים מאחור, מאפשר הפחתת מערבולות ב-30% מהיושבים מלפנים.
רוח בשיער: מערכת ההנעה זהה לרומא, V8 כפול מגדשים קדמי בנפח 3.9 ליטר עם 620 כ"ס. תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד מוצבת מאחור וההנעה אחורית, תכנון שמייצר חלוקת משקל אופטימאלית (52-48 לפנים-אחור). הזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות זהה לקופה, אבל ל-200 קמ"ש היא תהיה איטית ב-0.4 שניות (9.7 שניות) בעוד המהירות מרבית 320 קמ"ש זהה.
פרארי שינתה במעט את עיצוב מסיטי אוויר בתחתית הרצפה מלפנים, ואת הספוילר האחורי (בעל שלושה מצבים בהתאם למהירות, בלימה או פניה), על מנת לשמור על כוח הצמדה זהה לקופה - 95 ק"ג ב-250 קמ"ש. מערך הבלימה נותר זהה, עם דיסקים קראמיים בכל ארבעת הפינות (390 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור).
באופן טבעי, עיצוב הפנים זהה לקופה. בקונסולה המרכזית יש מסך מגע בגודל "8.4 לתפעול המערכות השונות (נוחות-בידור), יש לוח מחוונים דיגיטלי ("16) ומסך מגע נוסף מול הנוסע עם אפשרות לתצוגת נתוני נהיגה ושליטה במערכת שמע, ניווט ומיזוג.
מה אנחנו חושבים: פרארי ספגה לא מעט ביקורת על הקליפורניה והפורטופינו, שתי מכוניות זולות יחסית עם גג נפתח, אבל בעלות איכויות דינמיות נמוכות מהמקובל למכונית עם סמל הסוס הצוהל. העובדה כי כעת חוזרת היצרנית למנגנון גג בד קל ופשוט יותר, מלמדת על רצון לשנות את הכיוון. אנחנו בעד.