בקצרה:
  • סיטרואן תתחיל בקרוב לשווק כאן מסחריות חשמליות
  • לברלינגו יהיה טווח של 275 ק"מ, לג'אמפי 330 ק"מ
  • תחילת שיווק: בעוד שבועות ספורים
חשמל במקום סולר: יבואנית סיטרואן תהיה הראשונה לשווק כאן מסחריות חשמליות, עם גרסאות נקיות מזיהום לברלינגו ולג'אמפי, שניים מרבי-המכר של הקטגוריה. בשניהם יוצב המנוע החשמלי המוכר של הקונצרן עם 136 כ"ס, והנעה קדמית. מצברי 50 קוט"ש יעניקו טווח נסיעה של 275 ק"מ בברלינגו ו-230 ק"מ בג'אמפי. זה האחרון יוצע גם עם מצברי 75 קוט"ש וטווח נסיעה של 330 ק"מ. לשניהם יכולת טעינה מהירה (100DC) המאפשרת מילוי ל-80% בתוך חצי שעה למצברים הקטנים, ו-45 דקות לגדולים.
3 צפייה בגלריה
סיטרואן E-ג'אמפי
סיטרואן E-ג'אמפי
סיטרואן E-ג'אמפי
סחורה או נוסעים: שני הדגמים משווקים באירופה בכמה תצורת מרכב, ושימוש לנוסעים או ואן להובלת סחורות. לברלינגו שני אורכי מרכב: קצר עם 440 ס"מ בין פגושים ובסיס גלגלים של 278.5 ס"מ, ארוך עם 475 ס"מ ובסיס גלגלים של 297.5 ס"מ ואפשרות להסיע עד שבעה נוסעים. לוואן נפח ההטענה זהה לגרסאות הדיזל (בין 3.3 קוב ל-4.4 קוב) עם כושר ההעמסה של עד 800 ק"ג (200 ק"ג פחות מהדיזל) וכושר גרירה של 750 ק"ג (450 ק"ג פחות מהדיזל).
הג'אמפי משווק בשלושה אורכי מרכב: XS (עם 4.6 מטר בין הפגושים) המיועד בעיקר לשימוש עירוני ולכן מצויד רק עם מערכת המצברים הקטנה. גרסאות M ו-XL (4.95 מטר ו-5.3 מטר בהתאמה) יאפשרו בחירה גם בסוללות גדולות נפח.
קיבולת ההטענה בגרסאות ואן להובלת סחורות דומה לרגיל עם בין 4.6 ל-6.6 קו"ב בהתאם לאורך המרכב, בעוד כושר העמסה עומד על 1,275 ק"ג (כ-200 ק"ג פחות מהדיזל) וכושר הגרירה על טון (1.5 טון פחות). גרסת הנוסעים תציע אפשרות להסעת עד תשעה נוסעים.
3 צפייה בגלריה
סיטרואן E-ברלינגו
סיטרואן E-ברלינגו
סיטרואן E-ברלינגו
מה אנחנו חושבים: דגמי מסחריות עם הנעה חשמלית נקייה מזיהום יהיו ללא ספק להיט בקטגוריה. באירופה הם יהיו אופציה יחידה עבור חברות שילוח והיסעים לפעילות במרכזי ערים גדולות, עקב הגבלות על כניסת רכב מזהם למרכזי המטרופולין. וכמובן, עלויות השימוש בהם יהיו נמוכות משמעותית מגרסאות עם מנוע בעירה פנימית.
מה יהיה המחיר? כנראה מספיק כדי להפוך את השימוש בהם לכדאי, שכן בניגוד לרכב פרטי, כאן לא יוכל היבואן להשתמש ביתרונה של תדמית ירוקה. זהו רכב מסחרי וכאן הכול נמדד בכסף. מצד שני הוא יהיה יקר מהדיזל לרכישה. השאלה היחידה - עד כמה. והתשובה לכך היא זו שתקבע את סיכויי ההצלחה.