בקצרה:
  • פורשה 911 מוצגת (שוב) בגרסה "קלאסית"
  • עם מנוע מהטורבו, תיבה ידנית והנעה אחורית
  • הייצור מוגבל כמובן, סטטוס האספנות מובטח
השראה מהעבר: פורשה 911 היא כנראה מכונית הספורט המפורסמת בעולם, וגם זו שמשווקת במגוון חסר תקדים של גרסאות מרכב (קופה, קבריולה, טארגה), מנועים, תיבות הילוכים ומערכות הנעה. ומה עם גרסת ספורט קלאסיק החדשה, למעשה מחליפה של גרסה בעלת שם זהה שיוצרה ב-2009 על בסיס ה-997.2.
לדברי פורשה, הספורט קלאסיק היא סוג של הומאז' לקררה RS 2.7 משנות השבעים, מהגרסאות היותר מפורסמות ונחשקות בהיסטוריה של המכונית. היא תיוצר ב-1,250 יחידות בלבד, אחת מהן תגיע גם ארצה. המחיר: 2.2 מיליון שקל.
השילוש הייחודי: הספורט קלאסיק מיוצרת עם תמהיל מערכות ייחודי. את מנוע 3.7 ליטר כפול המגדשים (550 כ"ס) היא מקבלת מ-911 טורבו, אבל במקום תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה, מחוברת אליו תיבת שבעה הילוכים ידנית והנעה אחורית, היישר מהקררה S. מה שהופך אותה ל-911 עם תיבה ידנית החזקה ביותר שפורשה ייצרה אי פעם.
3 צפייה בגלריה
פורשה 911 ספורט קלאסיק
פורשה 911 ספורט קלאסיק
פורשה 911 ספורט קלאסיק
ועבור מי שכבר אינו זוכר כיצד להתאים סל"ד למהירות באמצעות רגל ימין, תיבת ההילוכים מצוידת במנגנון גז ביניים אוטומטי (הניתן לביטול, אל דאגה). מערך המיתלים זהה לגרסת GTS, ומונמך בסנטימטר בהשוואה לקררה S רגילה. בולמי זעזועים אדפטיביים הם ציוד תקני.
מבחינה עיצובית ההבדל המשמעותי ביותר הוא ספוילר אחורי קבוע בחלקה האחורי, בדומה ל-RS 2.7. יש גם חישוקים ייחודיים עם מנגנון נעילה מרכזי, בעוד שבתא הנוסעים יש שילוב דיפון בשחור-חום ומושבים בריפוד עור-בד.
מה אנחנו חושבים: פורשה 911 היא מכונית ספורט משובחת, ולא משנה באיזו גרסה תבחרו. אבל עם השנים הפכה למעט מוחצנת מדי לטעמנו. הספורט קלאסיק מחזירה אותה מעט לקווים של פעם, וללא ספק תהיה סופר אקסלוסיבית כיום, ופריט אספנים מבוקש בעתיד. אגב, אם ממש תלחצו עלינו לבחור ב-911 אידיאלית עבורנו כיום, הרי שזו עדיין ה-GT3 טורינג. עם מנוע אטמוספרי, עם סל"ד בשמיים, תיבת שישה הילוכים ידנית ומראה נטול ספוילרים.