בקצרה:
  • עיצוב הריינג' החדש אינו שונה מהותית
  • הפלטפורמה חדשה, המנועים דומים
  • חשיפה רשמית בשבוע הבא, אצלנו ב-2022
מלך האריות חמש: ריינג' רובר חדש, דור חמישי בשושלת מי שנחשב לרכב השטח הטוב בעולם כבר יותר מיובל שנים, יוצג באופן רשמי בעוד כשבוע. מספר ימים לאחר שפרסמנו כאן תמונות שלו מניסויי נהיגה אחרונים עם מדבקות הסוואה, דולפות תמונות רשמיות החושפות את המראה כללי.
בשונה מהקו של מעצבי לנד רובר בשנים האחרונות, במסגרתו נעשה ניסיון לזנוח מראה אייקוני בדיסקברי ובדיפנדר, הריינג' רובר החדש שומר על חזית דומה מאוד לריינג' רובר היוצא שסוגר כעת כמעט עשור מאז הוצג לראשונה. גם הצללית דומה למעט ידיות אחיזה נשלפות כמו בוולאר, כשהשינוי העיקרי הוא באחוריים עם יחידות תאורה אנכיות. בתא הנוסעים יש כעת גלגל הגה עם ארבע צלעות בעיצוב ייחודי, בורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק במקום חוגה (לשמחתנו) ומסך מגע גדול בקונסולה המרכזית. המתגים - לא נעלמו.
מה עוד אנחנו יודעים: הוא יתבסס על פלטפורמת MLA חדשה ליצרנית, שתהווה בסיס גם לריינג' רובר ספורט שיוצג בעתיד, עם שימוש באלומיניום לטובת משקל עצמי נמוך. המנועים יהיו היחידות המוכרות של היצרנית - שישה צילינדרים טורי עם בנזין או דיזל וסיוע של מערכת היברידית קלה (48V) לצמצום פליטת המזהמים והקטנת צריכת הדלק.
בנוסף יוצע גם מנוע V8 בנזין מוגדש בנפח 4.4 ליטר תרומת ב.מ.וו, כגרסה החזקה בהיצע במקום מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר (מגדש על) הוותיק. כמו כן תהיה גרסה היברידית-נטענת עם טווח נסיעה גדול יותר מ-40 ק"מ בגרסה היוצאת. יכולת השטח צפויה להישמר הודות להנעה כפולה-קבועה עם הילוך כוח, בשונה ממתחריו בקטגוריה – בנטלי בנטיאגה ורולס רוייס קולינאן, שאינם מצוידים ביחס העברה קצר.
מה אנחנו חושבים: בדומה למרצדס S קלאס הנחשבת למכונית הנוסעים הטובה בעולם בזכות הטכנולוגיה החדשנית שהיא מביאה פעם אחר פעם לכביש, כך מעמדו של ריינג' רובר בקרב רכבי הפנאי שטח. אלא בשנים האחרונות עיקר משאביה של היצרנית הבריטית הופנו לטובת הרחבת המשפחה עם היצע דגמים הכוללת כעת גם וולאר ואיווק, ופחות לשימור מעמדו של ראש המשפחה. כדי להחזיר לעצמה את העליונות, לנד רובר מחויבת למפגן יכולת יוצא דופן. רק שבהתחשב בשינויים האדירים שעוברת התעשייה, לא ממש בטוח שהיא מסוגלת לכך.