בקצרה:
  • פיז'ו טיפלה בבעיה של ה-2008 החשמלית, טווח הנסיעה
  • עם מנועי חשמל ובנזין מעודכנים הראשון חזק מבעבר
  • צפוי להגיע ארצה במהלך השנה הבאה
האריה הקטן: ה-2008, רכב הפנאי הקטן של פיז'ו, עבר מתיחת פנים קלה. השינוי המשמעותי הוא לגרסה החשמלית, שבאירופה מהווה כ-17% מסך מכירות הדגם, עם מנוע חזק יותר (156 כ"ס, 20+) ומצברים גדולים יותר (54 קוט"ש, 4+) המוסיפים כ-60 ק"מ לטווח הנסיעה שעומד כעת על 406 ק"מ. מערכת הטעינה המהירה נותרה ללא שינוי (100 קילוואט) ותאפשר מילוי מ-20% ל-80% בתוך כחצי שעה.
בנוסף תציע היצרנית את מנוע הבנזין מוגדש (שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר) עם מערכת היברידית קלה (48V) והספק של 136 כ"ס, לצד תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד חדשה והנעה קדמית כמובן. נתוני ביצועים לא פורסמו, אבל לדברי היצרנית מערכת ההנעה החדשה מצמצמת את צריכת הדלק ב-15%.
בחלק מהשווקים פיז'ו תמשיך להציע את מנועי הבנזין והדיזל מהדגם היוצא (130 כ"ס בשני המקרים) בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, אך לא ברור האם הם ימשיכו להיות חלק מההיצע המקומי.
לוק עדכני: כרגיל במתיחית פנים, העדכון נוגע בעיקר לחרטום עם יחידות תאורה וסבכה שונים, אך גם לחישוקים עיצוב שונה. סביבת הנהג כוללת בכל הגרסאות מסך מגע גדול מבעבר ("10 לעומת "7) אבל לוח מחוונים דיגיטלי ("10) יוצע רק בגרסאות בכירות ויקרות יותר, בעוד גרסאות הבסיס ימשיכו להשתמש ביחידה אנלוגית שנתפסת כיום כבר כמיושנת. בוודאי ברכב חשמלי..
מערך הבטיחות נותר ללא שינוי – בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: העדכון שמעבירה פיז'ו את ה-2008 מתמקד בגרסה החשמלית, וטוב שכך. שכן בזמן שבגרסאות הבנזין הוא עדיין אחד המתמודדים המשובחים בקטגוריה, את נושא החשמל הצרפתים עדיין לא באמת פתרו, בעיקר בכל הקשור לביצועים ולטווח נסיעה מוגבל. אז כן, יש תוספת נאה של כ-60 ק"מ, אבל זה עדיין משמעותית פחות ממתחרים חזקים ודי ותיקים כבר. אם פיז'ו רוצה להציב תחרות אמיתית לסינים - ובסופו של דבר, כולם יאלצו להלחם בהם - זו לא הדרך. שדרוג משמעותי הוא צו השעה.