בקצרה:
  • סקודה תשווק אניאק גם בגרסת כמו קופה
  • עם אותה מערכת הנעה, אבל טווח גדול במעט
  • המחיר מתחיל ב-236 אלף שקל
חשמל מעוצב: שנה לאחר החשיפה הראשונה יבואנית סקודה מנחיתה כאן את האניאק קופה, גרסה מעוצבת לרכב הפנאי החשמלי. השינוי העיקרי הוא לחלק האחורי, עם שמשה המשתפלת בחדות לאחור ויוצרת כך מראה כמו קופה. למעט תוספת זניחה של 0.5 ס"מ לאורך הכללי, הממדים זהים לאניאק הרגיל, אבל תא המטען צנוע ב-15 ליטר (570 ליטר) וכמו בגרסה הרגילה גם כאן אין תא מטען מלפנים. העיצוב השונה מאפשר לו מקדם גרר נמוך במעט (0.24 לעומת 0.26).
מערכת ההנעה זהה לאניאק הרגיל, עם מנוע חשמלי אחורי (204 כ"ס) עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות. הוא ניזון ממצברי 82 קוט"ש, אבל מקדם הגרר הנמוך במעט מאפשר לו טווח נסיעה גדול בכ-10 עד 30 ק"מ בהתאם לגרסה (537 עד 550 ק"מ). טעינה מהירה (135DC) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.
מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג זהה לאניאק הרגיל לרבות לוח מחוונים צנוע ("5.3) ומסך מגע גדול ("13) ומנופי שליטה מההגה בעוצמת הרגנרציה. רשימת האבזור בגרסת הבסיס (236.5 אלף שקל) כוללת כיוון חשמלי למושב הנהג, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת וחלון שמש (ללא פתיחה).
הגרסה הבכירה (277 אלף שקל) מוסיפה דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים עם כיוון חשמלי גם למושב הנוסע ועיסוי למושב הנהג, בעוד לנוסעים מאחור יש מגשים נשלפים, וילונות הצללה ושליטה נפרדת במיזוג. גרסת ספורטליין (288 אלף שקל) כוללת מאפייני עיצוב ספורטיביים ובולמי זעזועים אדפטיביים.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: גרסת הקופה לאניאק משדרגת בעיקר את המראה השגרתי של רכב הפנאי החשמלי ועל הדרך מגדילה במעט את טווח הנסיעה. משאר הבחינות הוא זהה לאניאק הרגיל לרבות מרחב מחיה נדיב ואיכויות נסיעה טובות בצד היתרונות, אבל גם ביצועים פושרים ומערכת טעינה איטית מהמקובל בחשמליות מודרניות. בתוך אולם התצוגה של סקודה הקופה יכול להיות מסקרן ומושך יותר מהאניאק הרגיל, אבל כדי למצב עצמו בראשות הקטגוריה היצרנית הצ'כית צריכה לעשות הרבה יותר.