• אופל מתחה את פניו של הקרוסלנד, רכב הפנאי הקטן שלה
  • השינויים קלים בלבד, שיווק מקומי יתחיל רבעון השני של 2021
  • שאלת השאלות: האם יצליח להתמודד מול התחרות מבית
מה שונה: המראה, בעיקר בחרטום ששייך כעת למשפחת הדגמים של היצרנית ובעיקרון נראה פחות מגושם. נוספה גם רמת גימור בשם "GS ליין" הכוללת חישוקי "17 ומושבים שאמורים להיות נוחים ותומכים יותר.
נוספה גם מערכת בקרת משיכה כאילו-לשטח הכוללת חמישה מצבים לבחירת הנהג - רגיל, שלג, בוץ, חול או ניתוק מלא. מעניין יהיה לגלות אם המערכת הזו - שמותקנת זה מכבר בדגמי פיז'ו ובה התנסנו לא מעט - פחות מיותרת מבעבר. שכן עד עתה היא לא הוכיחה יעילות מיוחדת בשטח. קפיצים ובולמי זעזועים חדשים אמורים לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש, מנקודות התורפה של רכבי פנאי קטנים באשר הם.
מה דומה: אין שינויים בתחום המנועים ותיבות ההילוכים. המנוע עבורנו יהיה ה-1.2 ליטר המוגדש בעל שלושה צילינדרים, 130 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. מראה סביבת הנהג והנוסעים נותר כמעט ללא שינוי וכך גם במקרה של אבזור הבטיחות. זה האחרון צנוע יחסית למתחרים הבולטים עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ואזהרה מרכב בשטח מת, אך ללא בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון אקטיבי לסטייה מנתיב המצויות בדגמים מתחרים.
מה אנחנו חושבים עליו: אופל עדכנה את עיצוב הקרוסלנד, במהלך מתבקש בקטגוריה בה למראה משקל משמעותי בהחלטה על רכישה. אבל נראה כי מדובר במתיחת פנים צנועה מאוד, אפילו צנועה מדי. שכן תא הנוסעים בדגמי אופל בכלל אינו מנקודות החוזקה של המותג, אזור אליו כנראה עוד לא הגיעו הבוסים החדשים מ-PSA (פיז'ו-סיטרואן), שממוקמים כיום בין הטובים בתעשייה בתחום זה. באותה הזדמנות בה יתבצע השינוי הנדרש, כדאי גם להעניק לו את תיבת ההילוכים המתקדמת יותר של הקונצרן הצרפתי.
עד כמה הוא יכול להצליח אצלנו? לאור כל זאת, בחירה באופל ולא בפיז'ו 2008 העומדת כמעט לצדו, נראית לנו פחות הגיונית. אופל פשוט צריכה עדיין לגשר על הפער הגדול שנוצר בינה לבית המותגים המתקדמים-יותר בתעשייה, כמו האחות המוזכרת. ולכן, כל שנותר לקרוסלנד לעשות הוא להצטייד בתג-מחיר אטרקטיבי במיוחד. אם לא, הוא מאוד יתקשה מול מתחרים מודרניים בקטגוריה.