בקצרה:
  • השם הוא הנסי ונום F5, המהירות המרבית על הכביש צפויה להגיע ל-500 קמ"ש
  • יותר מ-1,800 כ"ס, למעלה מ-160 קג"מ ו-1,360 ק"ג - נתונים מפלצתיים
  • 24 לקוחות יקבלו מפתח, כל אחד מהם ישלם 6.8 מיליון שקל
סופת טורנדו: זו מכונית ראשונה שמיוצרת מהייסוד על-ידי סדנת שיפורי הרכב הטקסנית, שחוגגת כעת 30 להיווסדה ונחשבת כיום לאחת המפורסמות בעולם - עם סוללה ארוכה של דגמים סטנדרטיים משופרים בכבדות. אגב, "F5" מסמל את הדירוג הגבוה ביותר בסולם פוג'יטה, המדרג את עוצמתן של סופות טורנדו.
שיא עולם: הנסי מבהירה כי התכנית היא לקבוע בעזרתה שיא מהירות עולמי שצפויה להגיע ל-500 קמ"ש עגולים לפחות. כ-10 קמ"ש יותר ממחזיקת התואר הנוכחית, בוגאטי שירון סופר-ספורט. אירוע שבירת השיא מתוכנן להיערך בשבועות הקרובים במסלול באורך 4.6 ק"מ של נאס"א במרכז החלל קנדי, ששימש בעבר לנחיתת מעבורות חלל.
פרט לנתון המהירות המרבית אמורה ה-F5 לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 2.6 שניות בלבד. זה מהיר מאוד, אבל פחות מרשים כשמדובר בחשמליות חזקות כמו פורשה טייקן טורבו S טסלה מודל S ולוסיד אייר. אבל האמינו או לא, הוא בפירוש המספר הכי פחות מרשים כאן.
הזינוק מעמידה ל-200 קמ"ש יתבצע לפי החברה תוך 4.7 שניות בלבד. ל-300 קמ"ש היא צפויה להגיע תוך 8.4 שניות. ל-400 קמ"ש? תוך 15.5 שניות בלבד. לא רק במחצית הזמן שייקח למחזיקת שיא המהירות הנוכחי, אלא גם בערך הזמן שלקח לכם לקרוא את הפסקה האחרונה.
סוס לכל 750 גרם: את הוונום F5 חשפה הנסי כקונספט מסעיר לפני לא פחות משלוש שנים, ורק כעת היא מציגה פרטים מלאים על גרסת הייצור הסופי - מן הסתם כהכנה לקראת אירוע שבירת השיא שצפוי להיות סופר מתוקשר. המנוע הוא V8 כפול מגדשים שנבנה בעבודה יד ומכיל איברים פנימיים אקזוטיים, כמו שסתומי יניקה מטיטניום ופליטה מאינקונל. הוא מפיק כאמור 1,817 כ"ס שמשוגרים לגלגלים האחוריים בעזרת תיבת שבעה הילוכים רובוטית עם מצמד יחיד ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
ההספק המרבי מרשים כמובן, אך כדאי לזכור כי סערת החשמל שפוקדת את תעשיית הרכב הביאה עמה כבר אין ספור מוטציות כוח פסיכיות. כאלה שכבר עימנו, כאלה הצפויות להגיע ובעיקר תכניות עתידיות. נזכיר בהקשר הזה כי רימאק תציג מכונית עם 1,914 כ"ס, לוטוס תגיע ל-2,000 כ"ס. חשמליים בשני המקרים כמובן. נרשה לעצמנו לציין ש-V8 עם בנזין מועדף עלינו. ככה זה, שמרנים.
המשקל העצמי הנמוך באופן כמעט סנסציוני עבור רכב עם מנוע עצום שכזה הושג הודות לשלדת אמבטיה עשויה קרבון שמשקלה עומד על 86 ק"ג בלבד. אליה מחוברות מאחור ומלפנים תת-שלדה מאלומיניום. מערך המיתלים מורכב מעצמות עצה כפולות כמקובל, ונתמך יחידות קויל-אובר עם אפשרות כיוון ידני.
מערכת הבלימה נעזרת בדיסקים קרמיים בגודל 390 מ"מ בכל פינה. צמיגי מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2 (265/35 מלפנים, 345/30 מאחור) על חישוקי "19 מלפנים ו-"20 מאחור אמורים להחזיק מעמד במהירות המטורפת. עוד שווה להזכיר כי גם סביבת הנהג מעוצבת בדומה למכוניות מירוץ. למשל גלגל ההגה נטול חלק עליון המרכז עליו את כל מתגי השליטה הדרושים, עם צג נתונים דיגיטלי מאחוריו ומסך מגע מימינו. אין כמעט חומרי בידוד (ומי רוצה כאלה עם יחידת מנוע כזו מאחור).
מה אנחנו חושבים: ג'ון הנסי, הבעלים של הסדנה, הוא אחד מהשמות הבולטים כיום בתעשיית שיפורי הרכב, הזוכה לפופולאריות גבוהה מאי פעם בארה"ב. אין כמעט שום דגם כיום שהנסי לא משפרת ומשדרגת, החל ממכוניות ספורט ובעיקר רכבי שטח למיניהם, כולל הסבת טנדרים להנעת 6X6. המשמעות של ה-F5 מוגבלת כמובן ליחסי ציבור בלבד, אבל אם אכן תגיע למספר המובטח, היא תהיה ראויה לכל קלישאה שלבטח תשוגר לעברה.