בקצרה:
  • סוזוקי פיתחה הנעה היברידית חדשה
  • הבסיס: מנוע הבנזין של הג'ימני
  • המכירות החלו באירופה, אך אין צפי הגעה לישראל




בשקט בשקט, בלי הודעה רשמית או הצהרות חגיגיות, החלה סוזוקי לשווק במספר מדינות באירופה גרסה היברידית מלאה לויטרה תחת השם "Strong Hybrid". בכך היא מבדלת אותה מהגרסה ההיברידית-קלה (48V) שנמכרת אצלנו וכוללת מנוע חשמלי זעיר המשמש בעיקר כמתנע וגנרטור. רק שלפני החגיגות נציין כי בשלב זה לפחות, הדגם המעניין הזה לא ישווק בישראל.
למרות שסוזוקי נהנית משיתוף פעולה נרחב עם טויוטה ואף משווקת את הקורולה סטיישן והראב 4 ההיברידי-נטען תחת סמל סוזוקי, במקרה של הוויטרה לא מדובר במנוע שהושאל מהענקית היפנית אלא יחידה חדשה מפיתוח עצמי המבוסס - תאמינו או לא - דווקא על מנוע הבנזין של הג'ימני הקטן, מסדרת K15 של היצרנית. מנוע הבנזין, ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, משחרר 102 כ"ס ונעזר במנוע חשמלי עם 33 כ"ס. יחד הם מניבים 116 כ"ס שעוברים לגלגלים בעזרת תיבת שישה הילוכים אוטומטית
את הוויטרה ההיברידי מציעה סוזוקי עם הנעה קדמית או כפולה-קלאסית, ללא מנוע חשמלי נוסף מאחור. הביצועים פחות טובים מגרסת הטורבו מיקרו-היברידית המוכרת. עם הנעה קדמית מאיץ ההיברידי בתוך 12.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש (תוספת של 3.2 שניות) לגרסת ההנעה הכפולה נדרשות 13.5 שניות לטובת המיאוץ הקלאסי (תוספת של 3.3 שניות). בנוסף, המהירות המירבית יורדת מ-190 ל-180 קמ"ש.
ומה באשר לצריכת הדלק, הנתון לשמו עשתה סוזוקי מאמצים גדולים כל כך? הוויטרה ההיברידי רושם נתוני יצרן של 18.8 ק"מ לליטר עם ההנעה הקדמית או 17.2 עם ההנעה הכפולה - שיפור זניח של פחות מ-2%. לשם השוואה, ויטארה לא היברידי רושם 13.5 ק"מ לליטר, עם ביצועים טובים משמעותית.
לא נופתע אם בעתיד הקרוב נפגוש את המנוע ההיברידי החדש של סוזוקי גם בדגמים נוספים של המותג, ובהם הקרוסאובר שעבר לאחרונה מתיחת פנים נוספת או אפילו הג'ימני - שעשוי לזכות בעזרתו בעדנה מחודשת בשוק האירופי.

לעמוד סוזוקי ויטרה בקטלוג iCar