טסלה נענתה לאיום בחקירה ותבטל את אפשרות משחקי הווידאו תוך כדי נסיעה. יצרנית הרכב האמריקאית הגיבה במהירות להודעת ה-NHTSA, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים, אשר פתחה כפי שדיווחנו לפני מספר ימים בחקירת חשד להסחת דעת מסוכנת במהלך נסיעה, בדגמי טסלה השונים. זאת כתוצאה מהאפשרות להפעיל משחקי וידאו תוך כדי נסיעה על גבי מסך המידע הגדול.
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3 בישראל
טסלה מודל 3 בישראל
טסלה מודל 3 - לא ניתן יהיה לשחק בזמן נהיגה
(צילום: גבריאל בהרליה)
אפשרות זו הייתה חסומה עד לפני כשנה, אך במהלך חודש דצמבר 2020 עדכנה טסלה את התוכנה והעניקה לנוסעים אפשרות למצב "משחקי נוסע" לא רק בעת שהרכב עומד אלא גם במהלך נסיעה. ב-NHTSA אמרו כי "המשחק עלול להסיח את דעת הנהג ולהגדיל כך את הסיכוי לתאונה". ברשות אמרו כי יבחנו "את המשמעויות, כמו גם את תכיפות השימוש", בכל ארבעת דגמי החברה שיוצרו בין השנים 2017 ו-2021 - 580 אלף במספר.
טסלה המתינה בדיוק יום אחד והודיעה ל-NHTSA כי תעדכן את תוכנת כלי הרכב ולא תאפשר עוד לשחק תוך כדי נסיעה. ברשות דיווחו על תגובתה של החברה ביום שישי. באוטומוטיב ניוז ציטטו את דובר הרשות שאמר כי "הרשות בוחנת ללא הפסקה את הדרך בה יצרני רכב מזהים ומונעים הסחות דעת שעלולות להגרם כתוצאה מכשלים, שימוש לא נאות או בכוונה תחילה של מערכות טכנולוגיות שמיועדות לנוחות, כולל מסכי מידע".
יש להזכיר כי במקביל להודעה על החקירה הנוגעת לכמעט 600 אלף כלי רכב, מנהלת ה-NHTSA מזה ארבעה חודשים חקירה בטיחותית הנוגעת ל-765 אלף מכוניות, אף הן מכל קשת הדגמים של היצרנית. חקירה זו נוגעת אף היא - גם אם בעקיפין - להסחת דעת. רשות הבטיחות חוקרת את מערכת אוטו-פיילוט של טסלה, שמאפשרת נהיגה אוטונומית מבלי שהנהג יידרש לעשות דבר, ואשר מתקשה כנראה בזיהוי רכבי הצלה חונים.
עד עתה נרשם מספר גדול של מקרים בהם מכוניות טסלה (גם אם לא רק מתוצרת זו) פגעו ברכבי הצלה חונים כאשר הם מסייעים במקרי תאונה. יש להזכיר כי לפי החוק, וכך גם מקפידים בטסלה להזכיר, על נהג הרכב להיות עירני להתנהלות הרכב, תוך שהוא מוכן בכל עת "לתפוס פיקוד" במצבי סכנה. ברשות מעריכים כי התאונות המתועדות אירעו כאשר הנהגים לא הקפידו על כך.