בקצרה:
  • סביבת הנהג חדשה ועדכנית
  • מערכות ההנעה עודכנו, בעיקר ההיברידית
  • בישראל: אספקה באוגוסט עם ארבע שנות אחריות
3 צפייה בגלריה
(נועם ריין)
כמתוכנן, פורשה חשפה בתערוכת שנגחאי את הקאיין המחודש, מתיחת פנים אחרונה לפני שהדגם הופך לחשמלי באופן מלא. כמובן עם סביבת נהג ייחודית ועדכנית עליה דיווחנו לפני כחודש, ועוד מספר חידושים חשובים. בישראל ניתן להזמין אותו כבר עתה, עם אספקה לרוכשים הראשונים בחודש אוגוסט. לדברי היבואנית, רכב הפנאי הספורטיבי-יוקרתי יזכה מעתה לארבע שנות אחריות מלאה.
ומה חדש? השינוי העיקרי מבחינת מראה ניכר מאחור עם יחידות תאורה חדשות, עיצוב שונה לדלת תא המטען ופגוש אחר. גם מלפנים הוחלף הפגוש ויחידות התאורה - בטכנולוגיה חדשה, עם יחידות בקרה משופרות ורזולוציה עדיפה - שונות במקצת.
אך עיקר השינויים מתמקדים כמובן בסביבת הנהג, עליהם דיווחנו לאחרונה. עם לוח מחוונים דיגיטלי חדש וקעור, ומסך ("10.9) מולטימדיה ותפעול מערכות שונות מול הנוסע. פורשה עדכנה לדבריה גם את מערכת מיזוג האוויר, עם יחידת בקרה המחוברת למערכת הניווט ואפשרות לחיישן ניטור איכות אוויר וטיהור מזהמים.
יש ארבע מערכות הנעה אפשריות: בנזין-מוגדש בנפח 3.0 ליטר עם 354 כ"ס במקום 340 עד עתה, היברידית (עם תוספת מנוע חשמלי בעל 177 כ"ס במקום 136) ו-471 כ"ס בסך הכל במקום 462 עד עתה. יש גם סוללה גדולה מבעבר (25.9 במקום 17.9 קוט"ש) ולכן טווח נסיעה חשמלי של 74 ק"מ במקום 43 בעבר.
3 צפייה בגלריה
(נועם ריין)
יש גם גרסאות S וטורבו GT, שתיהן עם V8 בנפח 4.0 ליטר ומגדש כפול. ה-S (שמוותרת על ה-2.9 ליטר V6 שהיה עד עתה) תציע 475 כ"ס במקום 440. הטורבו GT משחרר 659 במקום 640 כ"ס עם זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות.
מה עוד? פורשה תציע מעתה בולמי זעזועים אדפטיביים באופן תקני בכל הגרסאות, ושינתה את מבנה מערכת קפיצי האוויר (האופציונלית) עם שני תאים בכל קפיץ, שנועדו לשפר את הספיגה לתוספת נוחות ויכולת דינמית.