כאשר הציגה טסלה לראשונה לפני כשנתיים את גרסת הייצור של הטנדר החשמלי, עצר עולם הרכב את נשימתו. נאמנה לטענה כי עיצוב טנדרים כמעט ולא השתנה ב-100 השנים האחרונות, חשפה היצרנית האמריקאית הקטנה שהעמידה את התעשייה על הראש, רכב שונה לגמרי. לא במקרה הגדרנו אז - וכך גם היום - את המראה שלו כ"קרוב יותר לרכב מסרט מדע בידיוני דל-תקציב ופחות ממגרש מכירה בפאתי יוסטון".
2 צפייה בגלריה
טסלה סייבר-טראק
טסלה סייבר-טראק
טסלה סייבר-טראק
נראה כמו אלמנט שיווקי לא מוצלח במיוחד? רבע מיליון בני אדם חשבו אחרת וב-48 השעות הראשונות נרשמו כמזמינים. לפני כשלושה חודשים עמד סך ההזמנות על למעלה ממיליון יחידות. רק כרבע מהם מחזיקים או החזיקו בעבר במכונית חשמלית מתוצרת טסלה. היצרנית מצידה הבהירה כי מכוניות ראשונות יסופקו לרוכשים ב-2021.
2 צפייה בגלריה
טסלה סייבר-טראק
טסלה סייבר-טראק
טסלה סייבר-טראק
אבל כפי שקרה לטסלה בעבר עם כמעט כל דגם וגרסה, ובעצם עם מרבית ההבטחות בעלות המשמעות שעסקו ועוסקות גם כיום בלוחות זמנים (כולל הפעילות בישראל), ברגע האחרון הובהר כי לא ניתן לעמוד בכך והלקוחות ייאלצו להמתין זמן נוסף. כמה בדיוק? לא הוסבר שכן מעבר לכך שטסלה נוקבת ב-2022 כשנת מסירות סייבר-טראק ראשונים, לא מוסבר אם מדובר בתחילת השנה או סופה.
יש להבדיל גם בין שלוש גרסאות המינוע של הטנדר, עם יחידת מנוע חשמלי אחד, שניים או שלושה. זו האחרונה תהיה הראשונה שתיוצר והיא יקרה - ומהירה וחזקה - משמעותית מהאחרות. חשוב יותר, הגרסה הפשוטה והבסיסית, ממנו הוזמנו אגב רק כ-20% עד כה, תכנס כנראה לייצור לא לפני 2023, או אף מאוחר יותר. שונה מהותית מה-2021 המובטחת.
לדברי מקורות בחברה, הסיבה לדחייה נובעת מהשקעת מרבית המשאבים בייצור מודל Y, גרסת פנאי למודל 3, שעשוי להפוך לרכב הנמכר ביותר של היצרנית.