• מתיחת פנים נוספת וקלילה במיוחד ל-2 הוותיקה, ללא שינויים ניכרים
  • למעט עדכוני מראה קלים, מידות, מנוע, גיר ומחיר נותרו ללא שינוי
  • כל זאת בזמן שמתחרות חשובות מציגות דגמים כל-חדשים
הגיע הזמן, נגמר הזמן: ה-2 שמגיעה אלינו כעת מציגה מתיחת פנים ל-2 הנוכחית שהוצגה לפני שש שנים ולכן סביר להניח שזו גם האחרונה במספר לפני החלפה כוללת של הדגם. לא רק שזמנה הולך ואוזל אלא שכיום מדובר באחד מהדגמים הפחות-רווחיים עבור היצרנית. הדגם הנוכחי כבר סובל מהתיישנות ביחס למתחרות והחדש שיוצג תוך שנתיים לכל היותר יהנה כנראה מהבסיס בו משתמשת כיום טויוטה יאריס החדשה. במילים פשוטות - מכונית חדשה לגמרי וסופר-מודרנית.
ובכל זאת, מה חדש: הבדלי העיצוב צנועים ואם אתם לא סוכני המכירות של המותג, כנראה שתתקשו לזהות את הבדלים. פה יחידות תאורה שונות קצת, שם פגוש קדמי וסבכה, חישוקים אחרים. בקטנה. מאזדה טוענת גם לכיול מיתלים עדכני ושיפור חומרי הבידוד במטרה לשפר את חוויית הנסיעה.
בפנים מסתכמים השינויים באפשרות צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, בעבר אופציה בתוספת תשלום של 1,500 שקל. המהירות המרבית של מערכת הבלימה האוטונומית עלתה מ-30 קמ"ש ל-80 קמ"ש והיא מזהה כעת גם הולכי רגל. על סטייה מנתיב היא רק מתריעה, בשונה מחלק ממתחרותיה המודרניות שמצוידות בתיקון אקטיבי. ובכלל, סעיף מערכות הבטיחות מציג היטב את גילה המתקדם.
זה שנשאר: בחרטום המכונית הקטנה מוצב אותו מנוע בנזין ותיק עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (116 כ"ס), ואותה תיבת שישה הילוכים אוטומטית. בהתאם, גם הביצועים וצריכת הדלק ללא שינוי. רשימת האבזור כוללת כבעבר מסך תצוגה ("7) נשלט חוגה, מצלמת נסיעה לאחור וחישוקי "15 קלים בגרסת בסיס (107 אלף שקל). בגרסה הבכירה (115.5 אלף שקל) יש גם התראת שטח מת, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, מפתח חכם, ריפודי עור וחישוקי "16.
מה אנחנו חושבים עליה: מאזדה 2 היא הייתה בעת השקתה אחת ההפתעות היותר טובות של היצרנית, אך נראה כי מבחינה מסוימת קצת נשכחה. התוצאה: היא הפכה להיות אחד הדגמים הוותיקים בקטגוריה שמתעדכנת במהירות שיא עם פלטפורמות מודרניות, מנועים סופר-יעילים ואקסטרה חסכוניים, מערכות בטיחות מתוחכמות, מראה פורץ דרך וסביבת נהג ונוסעים מושכת.
מאזדה 2 לעומת זאת היא מכונית שגילה האמיתי הוא שש שנים, וזה מציב אותה על הנייר לפחות בנחיתות מול סיאט איביזה, אופל קורסה, רנו קליאו וטויוטה יאריס המשווקת כאן, כמו גם פיז'ו 208 שתנחת כאן בשבועות הקרובים. זה הזמן לחדש באמת, מאזדה.