REE אוטומוטיב מתחילה לנצל את חצי מיליארד הדולר שגייסה במסגרת המיזוג עם הספאק האמריקאי 10X Capital Venture Acquisition Corp, תשקיע חברת האוטו טק הישראלית בשלוש השנים הבאות 92 מיליון דולר במרכז הנדסי בבריטניה, שיעסיק עד 200 עובדים. המרכז ההנדסי שימוקם בפארק הטכנולוגי MIRA, באזור המשרת כבר שנים את תעשיית הרכב הבריטית, יעסוק בתכנון, ניסוי וביצוע תהליכי הומולוגציה לקראת ייצור סדרתי.
בקרבתו של הפארק מצויים מתקני יצרנית מכוניות הספורט אסטון מרטין ויצרנית רכיבי הרכב האלדקס וליד מרכז ניסוי לרכב המצוי בשטח בסיס חיל האוויר הבריטי לינדלי, שננטש אחרי מלחמת העולם השנייה.
החברה שפיתחה פלטפורמה מתקדמת לרכב חשמלי שבה המנוע, בולמי הזעזועים ותיבה ההילוכים מרוכזים בתוך הגלגל ומפנים כך מקום למטען ו-או לנוסעים, נערכת לייצר את הפלטפורמות וכלי הרכב שייבנו על בסיסן ב-16 מרכזים ברחבי העולם, שהראשון בהם ייפתח השנה בארה"ב. לחברה משקיעים אסטרטגים מענף הרכב, כמו מהינדרה ומגנה אינטרנשיונל ועם קבוצת קוך. רכבים ראשונים צפויים להימסר ללקוחות ב-2022, לקראת ייצור סדרתי ב-2023.
1 צפייה בגלריה
(REE אוטומוטיב)
דניאל בראל, מייסד ומנכ"ל REE, אמר כי "מדובר בנקודת ציון חשובה בדרך שלנו אל השוק ובהתרחבות הגלובלית של החברה. המיזוג העניק לנו הון מספיק כדי להאיץ את ההתקדמות לייצור סדרתי". לורד גרימסטון, השר להשקעות במשרד הסחר הבריטי, אמר כי "בריטניה היא מקום הולם לחברה חלוצית, ו-REE משתלבת בחזון שלנו של קידום המהפכה החשמלית בנהיגה".