בקצרה:
  • פולקסווגן אמרוק החדש יהיה כנראה אגרסיבי מבעבר
  • את הבסיס לו יעניק הטנדר פורד ריינג'ר
  • חשיפה רשמית צפויה רק לשנה הבאה
טייק 2, עם ארגז: את האמרוק הציגה פולקסווגן לראשונה ב-2010. בתחילה עבור מדינות אמריקה הלטינית ובהתאם ייצור במפעל החברה בארגנטינה, בהמשך לשאר העולם מהמפעל בהאנובר, גרמניה, כשלארץ הוא מגיע רק ב-2013. בהמשך עבר מתיחת פנים וצויד במנוע V6 טורבו-דיזל המוכר של הקונצרן, הטנדר היחיד מסוגו עם יחידה כזו.
לאחרונה הופסק כאן שיווק האמרוק הנוכחי, בהמתנה לדור הבא שיוצג ככל הנראה ב-2022 ויתבסס על פורד ריינג'ר החדש, כחלק משת"פ בין החטיבות המסחריות של היצרניות.
2 צפייה בגלריה
פולקסווגן אמרוק היוצא
פולקסווגן אמרוק היוצא
פולקסווגן אמרוק היוצא
מה אנחנו יודעים עליו: הריינג'ר - ולכן גם האמרוק - יבוסס גם בעתיד על שלדת סולם, אך חדשה לגמרי. עוד לא ברור האם מאחור יהיה מתלה עלים בדומה להיום או סליל בו מצויד למשל הריינג'ר ראפטור, שמביא עמו נוחות נסיעה עדיפה על חשבון יכולת העמסה.
מה עוד? לצד מנועי טורבו-דיזל תוצע לראשונה גם גרסה היברידית נטענת, שתאפשר לרכבי העבודה כניסה למרכזי ערים בהם אסורה או תיאסר בעתיד נסיעה של רכב מזהם. בנוסף ניתן יהיה להשתמש בסוללה כמקור כוח להפעלת כלי עבודה לאתר בניה, בדומה ל-F150 החדש.
האמרוק הנוכחי אינו מצויד בהילוך כוח בגרסאות אוטומטיות, אבל זה צפוי להשתנות בדור הבא, שכן פורד אמורה להציע שילוב כזה ובכך לשפר משמעותית את יכולת העבירות בשטח טכני, מנקודות התורפה של הדגם הנוכחי.
מה אנחנו חושבים: האמרוק הנוכחי הוא אחד הטנדרים המרשימים על הכביש, אבל הרבה פחות בשטח. פיתוח של טנדר חדש כרוך בעלויות גבוהות, ולכן החבירה לפורד עשויה לסייע רבות ולשפר את מצבה ומיצובה של היצרנית הגרמנית בקטגוריה. אחרי הכל, אף יצרנית לא מייצרת את מספר הטנדרים שפורד מעלה על הכביש מדי שנה, מכל סוג וגודל, והריינג'ר נחשב לאחד הדגמים הפופולאריים בכל מקום שהוא לא צפון אמריקה. בחירה מוצלחת לפולקסווגן.