בקצרה:
  • 13 שנים לאחר שהושק, מיצובישי תציג ASX חדש
  • את הבסיס יעניקו רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק
  • מערכת ההנעה תהיה היברידית והיברידית-נטענת
בחזרה לאירופה: כשנה וחצי לאחר שפרסמה תוכנית התייעלות להצלת המותג, ובמרכזו הפסקת פיתוח דגמים עבור השוק האירופאי, משנה היצרנית היפנית אסטרטגיה וחושפת איור ראשון ל-ASX הבא, מהדגמים הנמכרים ביותר שלה באירופה הצפוי להגיע לאולמות תצוגה שם באביב 2023.
על בסיס רנו קפצ'ור: ה-ASX הוא הדגם הוותיק ביותר של מיצובישי כיום, יצרנית עם מגוון דגמים מיושנים שנראה היה כי איבדה קשר עם תעשיית הרכב המתקדמת במהירות. הוא הוצג לראשונה ב-2010 ועד כה עבר שלוש מתיחות פנים כדי להשאירו בחיים. מעל ומעבר למקובל ופועל יוצא של התנהלות חסרת עתיד.
היצרנית היפנית לא מפרסמת בינתיים פרטים טכניים, אבל הדור החדש יבוסס על פלטפורמת CMF-B המשותפת לרנו קפצ'ור ולניסאן ג'וק. בחירה זו עשויה לאפשר לו להציג שיפור ניכר באיכויות הנסיעה, ולשלב מערכות בטיחות מתקדמות מאלו המוצעות בו כיום.
מיצובישי כן מפרסמת כי תציב בחרטומו מנוע היברידי או היברידי נטען, ככל הנראה על בסיס מערכת ההנעה משולבת חשמל המתקדמת של רנו. זו מתבססת על מנוע בנזין 1.6 ליטר עם שני מנועים חשמליים והספק של 140 כ"ס בגרסה ההיברידית, 160 כ"ס בהיברידית-נטענת. האחרונה מאפשרת טווח נסיעה נקי מזיהום של 50 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: ASX הבא צפוי להיות טוב משמעותית מקודמו המיושן, והאאוטלנדר החדש שעבר גם הוא לבסיס מודרני של רנו-ניסאן הוא דוגמה טובה לשיפור הצפוי. אבל שוק הרכב עובר כיום שינויים בקצב מסחרר עם המעבר לחשמל, ורכב פנאי קטן וטוב ככל שיהיה, אשר יוצג רק בעוד שנה וחצי, עלול להיות מעט מדי ומאוחר מדי. בעיקר אם מיצובישי מעוניינת לחזור ולהיות רלוונטית באירופה.